نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 دي 1401 - 06:23

نوای جنوب:رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اشاره به دستگیری ۱۶۰ سارق در استان طی ۹ ماهه نخست سال جاری گفت: مجموع جرایم سرقت در سال جاری سه درصد کاهش یافته است.

نوای جنوب:سرهنگ جوشن سهرابی اظهار داشت: با همراهی مردم استان شاهد اقدامات بسیار خوبی در راستای مقابله با جرایم در سطح استان هستیم.

وی افزود: در صورتی که همکاری بیشتری از سوی شهروندان با رعایت توصیه‌های پلیس و نکات ایمنی صورت گیرد شاهد شرایط بهتری در زمینه سرقت مغازه، سرقت منزل، سرقت خودرو، سرقت قطعات خودرو، سرقت لوازم داخل خودرو، سرقت موبایل، سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و سرقت موتورسیکلت خواهیم بود.

کشف ۱۰۱ درصد سرقت‌ها

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر اضافه کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و دوایر تجسس و با بهره گیری از ظرفیت مشارکت شهروندان و با وقت گذاری و تلاش مضاعف و با اقدامات اطلاعاتی و علمی، در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش هشت درصدی وقوع جرایم سرقت‌های مهمه روبرو هستیم.

وی ضمن اشاره به کاهش سه درصدی وقوع سرقت در ۹ ماهه سال جاری گفت: دستیابی نسبت کشف به وقوع ۱۰۱ درصد در سرقت به عنف، دست یابی به نسبت کشف ۱۰۱ درصدی در جرم خشن با کشف تعداد ۲۴ فقره جرایم خشن معوق و دست یابی به نسبت کشف ۸۶ درصد در مجموع جرایم سرقت از دیگر دستاوردها در سال جاری بوده است.

کاهش ۱۲ درصدی کلاهبرداری

سهرابی بیان داشت: با تلاش کاراگاهان پلیس، نسبت کشف به وقوع کلاهبرداری در سال جاری ۹۵ درصد و در جرم جعل نسبت کشف به وقوع میزان ۹۴ درصد به دست آمده و وقوع جرم جعل در سال جاری کاهش ۱۶ درصدی و جرم کلاهبرداری کاهش ۱۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تاکید کرد: تلاش شبانه روزی پلیس برای کاهش جرایم سرقت‌های مهمه، خشن و خرد با کار هدفمند و مؤثر مأموران و کارآگاهان پلیس آگاهی و دوایر تجسس در دستور کار قرار دارد.

کشف ۶۳۷ فقره انواع سرقت

وی افزود: در این راستا در ۹ ماهه سال جاری ضمن شناسایی و دستگیری تعداد ۱۵۵ نفر محکوم تحت تعقیب و معرفی به مراجع قضائی، با کار اطلاعاتی و علمی تعداد ۵۲ باند مجرمانه در جرایم سرقت شناسایی و منهدم شده است.

سهرابی ادامه داد: این امر باعث دستگیری ۱۶۰ نفر سارق و ۱۴۶ نفر خریدار اموال مسروقه و کشف ۶۳۷ فقره انواع سرقت شده و خروجی این تلاش‌ها کاهش میزان سه درصدی وقوع مجموع جرایم سرقت در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل بوده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
سرقت

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار