نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 تير 1401 - 15:01
در همایش

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در بازه زمانی  پیک بتر تابستان ۴۲۰ هزار مشترک خانگی برق  استان به ازای هر کیلوات ساعت کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته  از ۵۰۰ تومان پاداش برخوردار خواهند شد و  با کاهش مصارف غیر ضروری قبوض برق رایگان دریافت و یا حتی بستانکار  می شوند.





نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در بازه زمانی  پیک بتر تابستان ۴۲۰ هزار مشترک خانگی برق  استان به ازای هر کیلوات ساعت کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته  از ۵۰۰ تومان پاداش برخوردار خواهند شد و  با کاهش مصارف غیر ضروری قبوض برق رایگان دریافت و یا حتی بستانکار  می شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی روز دوشنبه در همایش و کارگاه آموزشی مدیریت مصرف برق و آب  ویژه بانوان دستگاههای اجرایی استان بوشهر که با مشارکت مجموعه وزارت نیرو در استان، و با هماهنگی و همکاری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر  و به میزبانی  شرکت آبفا استان  بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون تعداد زیادی از مشترکین خانگی در قبوض صادره از تخفیف فوق بهره مند گردیده و پیش بینی میشود بیش از ۲۵ درصد مشترکین به راحتی از این ظرفیت بهره مند گردند.

حشمتی ادامه داد: کاهش نزولات جوی و بارندگی‌ها باعث شده بخش زیادی از تولید نیروگاههای برق آبی   کشور که با  کاهش مواجه شود.

 

حشمتی افزود:  نبود تراز بین عرضه و تقاضا منجر شده تا کشور با کمبود برق مواجه باشد که با این رویه می‎طلبد که در کنار توسعه بخش تولید به بخش مصرف و تقاضا نیز اهمیت داده شور و با تغییر شیوه مصرف در جهت کاهش این ناترازی تلاش کنیم.

حشمتی عنوان کرد: 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در این زمینه در استان بوشهر نیز اقدامات خوبی را آغاز نموده و تا کنون مشترکان، صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری و دیماندی به کنتور هوشمند تجهیز شدند تا در ساعت‌‍‌های پیک بار امکان پایش و مدیریت مصرف برق بر آنها امکان پذیر شود.

 

حشمی بیان کرد: خانواده بویژه بانوان با توجه به مسولیت مهمی که در بخش خانگی دارند نقش موثری در مدیریت مصرف برق دارند که باید از این ظرفیت  بخوبی استفاده شود.

وی اضافه کرد: وقتی ۸۰ درصد مصرف برق استان بوشهر در بخش خانگی است باید جایگاه بانوان به نحو مطلوبی برای مدیریت مصرف برق بکارگیری شود.

حشمتی ادامه داد: مدیریت مصرف برق به معنی تحمل سختی و تنگنا نیست بلکه مصرف بهینه و مناسب است لذا با مدیریت و کاهش مصارف اضافی و غیر ضرور خانگی و بویژه در ساعت‌های پیک بار  ای امر محقق می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق افزود: در این همایش و کارگاه یک روزه مدیریت مصرف همکاران دفتر مدیریت مصرف راهکارها و روشهای دستیابی به این مهم را به جامعه هدف که بانوان محترم شاغل دستگاههای اجرایی هستند تشریح نموده و آموزشهای لازم را ارائه می نمایند.

 

خانم زنگنه نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت : بانوان شاغل در ادارات استان بوشهر می توانند به عنوان سفیران فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق و آب نقش آفرینی داشته باشند

وی افزود : با توجه به تابستان پیش رو و لزوم بکارگیری و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای تحقق مدیریت مصرف برق و آب در استان خواستار توجه بانوان شاغل دستگاههای اجرایی استان شدند.

 

گفتنی است در پایان همایش و کارگاه مدیریت مصرف برق و آب از برندگان مسابقه بازی وارسازی مدیریت مصرف برق در سال ۱۴۰۰ که توانسته بودند مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند به تعداد ۳۰ نفر با اهداء جوایز نفیسی تجلیل صورت گرفت.

  همچنین  شرکت کنندگان در مسابقه همایش بانوان شاغل ادارات که در مسابقه بازی وار سازی شرکت کرده و به سوالات مدیریت مصرف برق پاسخ  داده بودند به قید قرعه به تعداد ۱۰ نفر مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار