نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 اسفند 1400 - 01:02

نوای جنوب:هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی از فردا به استان خبر داد و نسبت‌به آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین طوفانی شدن دریا هشدار داد.

نوای جنوب:مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر فردا به‌تدریج با نفوذ یک سامانه بارشی به استان، بارش پراکنده باران همراه با وزش تندباد، گاهی رگبار و رعد و برق با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط، لغزندگی جاده‌ها و گردوخاک در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود.

فرج‌اله شکوهی‌پور افزود: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی و محافظت از محصولات کشاورزی اندیشیده و از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

وی از افزایش قابل ملاحظه وزش باد‌های جنوبی و شمالی در این مدت خبر داد و گفت: با توجه به وزش باد شدید تا بسیار شدید جنوبی شرقی در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان از ظهر پنج‌شنبه تا ظهر جمعه، ارتفاع موج دریا تا ۳ متر افزایش خواهد یافت.

مدیر کل هواشناسی بوشهر ادامه داد: همچنین از عصر روز جمعه تا پایان روز یک‌شنبه، وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید شمالی غربی گاهی تا بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید که باعث مواج شدن دریا خواهد شد.

وی تاکید کرد: این وضعیت باعث اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خواهد شد که احتمال غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های کوچک پیش‌بینی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود در این مدت از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

شکوهی‌پور گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۶ دقیقه بامداد، مداول ساعت ۰۸:۴۰، جزر دوم ساعت ۱۳:۵۰ و مد دوم ساعت ۲۰:۰۰ خواهد بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بارش

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار