نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 بهمن 1400 - 10:10

نوای جنوب:رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی گفت: درحالی که یکی از موثرترین و بهترین راه‌های مقابله و پیشگیری از ابتلا به کرونا انجام کامل واکسیناسیون است اما ۲۰ جمعیت این شهرستان هنوز واکسن نزده اند.

نوای جنوب:پرویز احمدی در جلسه ستاد پیشگیری  و مقابله با کرونا دشتی  افزود: این درحالی است که سویه کرونا (اومیکرون) در کشور و استان بوشهر گسترش زیادی یافته و در دشتی نیز میزان مراجعه مبتلایان چند برابر شده است.

وی افزود: در زمان حاضر ۸۳ درصد سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در دشتی دز اول و ۷۰ درصد دز دوم و ۱۸.۵ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

احمدی بیان کرد: کمترین پوشش واکسن در دشتی مربوط به جوانان است که انتظار داریم هر چه زودتر با مراجعه به مراکز واکسنیاسیون نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

وی به استقبال خوب دانش آموزان دشتی به واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: تا کنون بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان دشتی حداقل یک نوبت و ۷۳ درصد نیز دو دز واکسن دریافت کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی بیان کرد: در زمان حاضر هفت پایگاه ثابت در شهرهای خورموج، کاکی، شنبه و بادوله و مراکز جامع سلامت روستایی و تعدادی نیز مراکز سیار کار واکسیناسیون کرونا در دشتی انجام می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتی گفت: در روزهای اخیر میزان مراجعه مبتلایان کرونایی به مراکز درمانی دشتی افزایش زیادی داشته است و ۲۶ درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی دشتی مبتلا به کرونا هستند.

حیدر منصوری افزود: در حالیکه تا چند روز گذشته هیچ بیمار کرونایی در دشتی بستری نبود، در رزوهای های اخیر  روند بستری بیماران مبتلا به کرونا رو به افزایش است.

وی به رعایت شیوه نامه بهداشتی و  تزریق دز سوم واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: یکی از بهترین و تاثیر گذارترین راه‌های پیشگیری و مقابله با کرونا انجام کامل  واکسیناسیون است.

منصوری تاکید کرد: همه کارمندان و صنوف ملزم به تزریق واکسن هستند و مدیران و اصناف باید بر داشتن کارت واکسن برای کارمندان در ادارات و اصناف نظارت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیی و اجتماعی فرماندار دشتی تصریح کردد: همه مدیران ادارات و اصناف باید ترتیبی اتخاذ کنند تا  از ورود افراد بدون ماسک در ادارات جلوگیری شود،



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
واکسن

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار