نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 آذر 1400 - 07:18

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: طرح مدیریت بار مصرفی برق زمستانی در این استان اجرایی می‌شود.





نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: طرح مدیریت بار مصرفی برق زمستانی در این استان اجرایی می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی در تشریح این طرح اظهار کرد: در این طرح سعی بر این است تا با اعمال صرفه جویی بر مصارف غیر ضروری،  تعدیل  چراغ‎های روشنایی معابر عمومی، کنترل بار مصرفی ادارات انرژی مصرفی برق  استان بدون اعمال خاموشی به مشترکان مدیریت شود.

 

وی بیان کرد: این اقدام گامی ارزشمند در راستای تامین برق پایدار شهروندان محترم و صنایع  است که بدون تردید به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد کشور در گرو فعالیت پویا و پایدار صنایع است.

 

حشمتی ادامه داد: در طرح مدیریت پیک بار مصرف برق زمستان اعمال خاموشی به نحوی پیش بینی شده تا خاموشی بر بخش‎های غیرضرور مانند؛ یک درمیان کردن  روشنایی معابرشهری و بین شهرها ،  پارکها و میادین ، همکاری و همیاری ادارات کل استان  در کاهش استفاده از لوازم غیر ضروری برقی در ساعات اداری ، برقراری تعامل با شرکت گاز استان برای اعمال مدیریت مصرف گاز در استان و تخصیص ظرفیت آزاد شده به نیروگاههای گازی، همچنین اشاعه و توسعه فرهنگ سازی مدیریت مصرف در بین احاد جامعه می توان مصرف انرژی استان را بیش از ۱۵ درصد کاهش داد .

 

وی عنوان کرد: با توجه به کاهش  دما در استان نقش مشترکان برای مصرف بهینه حامل های انرژی بیش از گذشته حائز اهمیت است و از هم استانی های عزیز تقاضا داریم با راهکارهایی نظیر استفاده از نور طبیعی در روز و خاموش کردن لامپ های اضافی علاوه بر صرفه جویی در مصرف  برق و گاز کمک شایانی به کاهش هزینه برق مصرفی خود نیز داشته باشند.

 

حشمتی ادامه داد: خشکسالی های پیاپی طی این چند سال تولید برق نیروگاههای برق آبی را به میزان قابل توجهی کاهش داده که با چنین شرایطی تنها با مصرف بهینه حامل های انرژی می توان از این شرایط عبور کرد.

 

وی گفت: در پیک بار مصرف برق در تابستان امسال استان بوشهر با همکاری مطلوب و موثر مشترکان محترم گذر موفقی از پیک داشتیم  که انتظار است در سایه تداوم این همکاری گذر موفق از پیک بار زمستان نیز محقق شود.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار