نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 مهر 1400 - 14:47

نوای جنوب:مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: طرح پایش زیست محیطی تالاب‌های استان برای بررسی کیفیت آبی آن‌ها اجرا خواهد شد.

نوای جنوب:مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: طرح پایش زیست محیطی تالاب‌های استان برای بررسی کیفیت آبی آن‌ها اجرا خواهد شد.


فرهاد قلی نژاد بیان کرد: به علت اهمیت اطلاع از وضعیت آلایندگی و کیفیت زیست‌بوم‌های تالابی برای شناسایی بهتر منابع آلاینده و پیشگیری از آلودگی تالاب‌ها، پایش تالاب‌های استان در چهار تالاب مهم حله، دیر نخیلو،‌مند و نایبند آغاز و شاخص‌های مهم آلایندگی سنجش خواهد شد.

او افزود: در پایش تالاب‌ها در دوره زمانی مشخص از ایستگاه‌های تعیین شده نمونه برداری می‌شود و پس از آزمایش‌های لازم، نتایج بررسی وضعیت و میزان آلایندگی تالاب‌ها مشخص خواهد شد. این کار با حمایت شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان حامی «حرا» انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: تالاب‌ها زیست‎بوم‌های ارزشمندی هستند که کارکرد‌ها و فواید فراوانی دارند و نقش مهمی در آب و هوای منطقه‌ای و زندگی جامعه محلی ساکن در حاشیه تالاب‌ها ایفا می‌کنند.

قلی‌نژاد عنوان کرد: تالاب‌‌ها زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری هستند و تخریب و آلودگی آن‌ها خسارت‌های فراوان و گاه جبران ناپذیری خواهد داشت. بنابراین حفاظت از تالاب‌ها بسیار مهم و ضروری است و موفقیت در حفاظت از این زیست‌بوم‌های ارزشمند نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دولتی و همراهی مردم است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
تالاب

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار