نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 خرداد 1400 - 08:59
پروژه‎ای که در اولویت‎های امسال وزارت راه نیست

نوای جنوب:در بودجه سالجاری،برای راه آهن بوشهر تنها 100 میلیاردتومان جهت این ردیف پیش بینی شده؛ یعنی فقط 2 درصد اعتبار موردنیاز، آن هم با نرخ های امروزی! روی همین حساب می توان گفت سهم راه آهن بوشهر از بودجه های سالانه به شوخی شبیه بوده است.

نوای جنوب:در بودجه سالجاری،برای راه آهن بوشهر تنها 100 میلیاردتومان جهت این ردیف پیش بینی شده؛ یعنی فقط 2 درصد اعتبار موردنیاز، آن هم با نرخ های امروزی! روی همین حساب می توان گفت سهم راه آهن بوشهر از بودجه های سالانه به شوخی شبیه بوده است.

امسال هم راه آهن بوشهر در اولویت پروژه های تکمیلی وزارت راه و شهرسازی نیست و با این حساب شنیدن سوت قطار در این استان همچنان رویا خواهد ماند.

 با گذشت 13 سال از استارت پروژه راه آهن بوشهر، امروز تنها یک قطعه آن به طول 25 کیلومتر در محدوده شهرستان تنگستان فعال باشد، درحالی که این پروژه تنها در استان بوشهر 500 کیلومتر طول دارد.

در دولت نهم که راه آهن بوشهر کلید خورد، قرار بود با مشارکت وزارتخانه های راه و نفت طی 5 سال این پروژه تا عسلویه اجرایی شود (که نافرجام ماند و سال 90 کارگاههای آن تعطیل شد)، بعدها هم که این پروژه دارای ردیف مستقل بودجه ای شد، اعتبارات آن ناچیز بوده است.

در بودجه سالجاری،برای راه آهن بوشهر تنها 100 میلیاردتومان جهت این ردیف پیش بینی شده؛ یعنی فقط 2 درصد اعتبار موردنیاز، آن هم با نرخ های امروزی!

روی همین حساب می توان گفت سهم راه آهن بوشهر از بودجه های سالانه به شوخی شبیه بوده است.

راه آهن بوشهر در اولویت امسال هم نیست

12 پروژه‌ ریلی نیمه‌کاره در کشور وجود دارد که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، 7 مورد  از آن‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

 معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: قرار است پروژه‌های راه‌آهن اردبیل، کردستان و آذربایجان شرقی تا تابستان به بهره‌برداری برسند. راه‌آهن یزد- اقلید، ادامه خط ریلی میانه - تبریز، پروژه ریلی همدان - سنندج، اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی، پروژه ریلی رشت- کاسپین، راه‌آهن چابهار - زاهدان و راه‌آهن میانه - اردبیل دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره ریلی هستند که احتمالا امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

سال گذشته ۵ مرکز استان به شبکه ریلی پیوسته‌اند و امسال 3 استان دیگر به شبکه ریلی متصل خواهند شد؛ اتصالی که نقش یک سکوی پرتاب اقتصادی را بازی می‌کند.

اتصال به خطوط ریلی علاوه بر سهولت دسترسی، نقش مهمی در سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی دارد و کمبود جدی آن برای استان بندری بوشهر به چشم می آید و بسیاری از سرمایه گذاری ها را غیرقابل توجیه کرده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
راه اهن

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار