نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 خرداد 1400 - 06:16

نوای جنوب: استفاده از نرم افزار رسیدساز جعلی، ترفندی است که به تازگی مجرمان زیاد از آن استفاده می کنند. در همین خصوص جمعی از شهروندان بوشهری طعمه این کلاهبرداری شده اند.

نوای جنوب:  

استفاده از نرم افزار رسیدساز جعلی، ترفندی است که به تازگی مجرمان زیاد از آن استفاده می کنند. در همین خصوص جمعی از شهروندان بوشهری طعمه این کلاهبرداری شده اند.

 رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اعلام اینکه پیگیری این پرونده در دستور کار می باشد، اظهار داشت: فردي با مراجعه به کسبه (البسه فروشي،لوازم خانگي و...) کالایي را خريداري کرده و به بهانه پرداخت وجه از طريق تلفن بانک، صفحه انتقال وجه به نام فروشنده را از تلفن همراه خود به فروشنده ارائه مي دهد و وقتی با سوال فروشنده مبني بر عدم دریافت پيامک واریز مواجه می شود، اختلال بانکي را دلیل آن اعلام می کند.

سرهنگ جوشن سهرابی ادامه داد: پس از چند ساعت فروشندگان حساب خود را بررسي کرده و مشخص شده وجهي به حساب آنها انتقال نيافته و در بررسی های بعدی مشخص می شود متهم با نصب برنامه رسیدساز جعلی روی موبایلش، اقدام به کلاهبرداري از کسبه کرده است.

وی هشدار داد: فروشندگان و شهروندان حتماً سرویس پیامکی بانک خود را فعال کرده تا در صورت واریز وجه، پیامک انتقال را دریافت کنند. همچنین به سرشماره واریز نیز توجه نمایند تا جعلی نباشد، ضمن اینکه یکی از راه‌های مطمئن برای دریافت وجه بررسی موجودی از طریق برنامه مربوط به بانک و یا دستگاه خودپرداز است



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کلاهبرداری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار