نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 فروردين 1400 - 09:02
در دولت روحانی

نوای جنوب:جای تعجب است نشریاتی که در دولت سابق علیرغم حجم بزرگ کارهای عمرانی ققط انتقاد می کردند در مقابل رکود و توقف کارهای عمرانی سکوت محض را برگزیده اند

نوای جنوب:جای تعجب است نشریاتی که در دولت سابق علیرغم حجم بزرگ کارهای عمرانی ققط انتقاد می کردند در مقابل رکود و توقف کارهای عمرانی سکوت محض را برگزیده اند

سد دالکی دشتستان که پس از راه آهن، دومین پروژه عمرانی استان بزرگ استان از نظر اعتباری می باشد، به دلیل عملی نشدن وعده های بودجه ای از برنامه زمان بندی عقب مانده و با این روند احتمال تعطیلی آن وجود دارد. این سد با هدف تامین آب یک میلیون و نیم اصله نخل از سال 92 برنامه ریزی شد، هرچند از اواسط دهه هشتاد طراحی و مجوز تخصیص آن از وزارت نیرو اخذ شده بود، اما مانند بسیاری از پروژه های دیگر استان مشمول تاخیر گردید.

 

در جریان بازدید میدانی  از این پروژه، بررسی ها حاکی از آن بود که با گذشت 8 سال، سد دالکی فقط 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با روند فعلی تامین اعتبار، زمان بهره برداری آن در هاله ای از ابهام می باشد.

اختصاص کمتر از 10 درصد بودجه موردنیاز

طبق آخرین ارزیابی ها، اعتبار موردنیاز سد دالکی 1300 میلیارد تومان برآورد شده که بررسی های خبرنگار «خلیج فارس» نشان می دهد تاکنون فقط 100 میلیاردتومان به آن اختصاص یافته؛ یعنی کمتر از ده درصد.

 

این درحالیست که در سفر اسفندماه 97 هیات دولت به استان، برای سد دالکی 80 میلیاردتومان تخصیص یافت، همچنین در قانون بودجه سال گذشته هم 40 میلیاردتومان به نام این سد مصوب شد، اما گویا فقط 15 میلیاردتومان طی سال گذشته اخنصاص یافته که آن هم به صورت اسناد خزانه بوده، نه نقدی.

در کنار توییت های سیاسی، اعتبار سد دالکی پیگیری شود

ساخت و تکمیل سد دالکی می‌تواند کشاورزی دشتستان را احیا و باغاتی که از بی‌آبی در خطر نابودی هستند را نجات دهد، اما در سطح کشور اراده کافی برای تامین مالی آن دیده نمی شود.

 

اینکه در سال گذشته فقط معادل صورت وضعیت یک ماه پروژه، بودجه به دومین طرح عمرانی استان اختصاص یافته، حال و روز آن را نمایان می کند و نشان می دهد، وعده ها برای تکمیل سد دالکی، فقط آمارهایی روی کاغذ است.











 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
سد داکی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار