نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 18 بهمن 1399 - 14:15

نوای جنوب:ابراهیم عزیزی با اظهار تاسف از اینکه سماجت و لجاجت دولت باعث شد که بخشی از مشکلات را در مهار کرونا همچنان شاهد باشیم، گفت: امروز هم احساس می‌کنیم در امتداد تلاش‌های بسیاری که کادر بهداشت و درمان داشته، مدیران و مسوولین نیز باید اقدامات پیشگیرانه، منضبطانه و منطبق بر معیارهای پذیرفته شده را به اجرا می‌گذاشتند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نوای جنوب: متاسفانه ویروس جهش‌یافته انگلیسی وارد کشور شده است و قطعا اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، می‌چرخد و می‌چرخد تا همانند ویروس کرونای معمولی که چندان هم معمولی نبود قربانیان بسیاری بگیرد.


گرچه به گفته بسیاری از اقشار مختلف مردم، باید قبل از اینکه نوع جهش یافته ویروس وارد کشور می‌شد، اقدامات پیشگیرانه انجام می‌گرفت و دستور لغو سفرهای خارجی، به خصوص سفر به اروپا و امریکا لغو می‌شد اما انگار سریال دنباله‌دار تعلل دولت ادامه دارد و قرار است همواره اقدامات دولت در مواجه با بحران‌ها، نوش داروی پس از مرگ سهراب باشد.

انگار همواره مردم باید برای رسیدن به خواسته‌های به حق خود دست به دامن مجلس شوند تا شاید نمایندگان انقلابی بتوانند در چنین شرایط حساسی فریاد رس این مردمی باشند که روزانه شاهد مرگ تعدادی از هموطنان خود هستند.

پس از شنیدن خبر مرگ دو تن از چهره های شاخص فوتبال کشور بر اثر کرونا و تایید مرگ انصاریان بر اثر ابتلا به کرونای انگلیسی موج نگرانی و هراس بین مردم شدت گرفت تا حدی که خواهان ممنوعیت پروازها به اروپا و امریکا شدند.

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان فارس از لجالجت دولت در مهارکرونا/ امید است از یک سال گذشته درس عبرت گرفته شود
در این راستا و در خصوص مطالبه نمایندگان مجلس از ستاد ملی کرونا برای ممنوعیت پروازها به سراغ رئیس مجمع نمایندگان فارس رفته‌ایم.

ستاد ملی کرونا باید از رویکرد دولتی خارج می‌شد
ابراهیم عزیزی در گفتگو با شیرازه، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که دولت و ستاد ملی کرونا اگر از همان ابتدا از رویکرد دولتی خارج شده و به سمت رویکرد مردمی حرکت کرده بود قطعاً تلفات ما کمتر از الان بود.

وی با بیان اینکه معنا و مفهوم یکی از این رویکردهای مردمی، طرح شهید سلیمانی بود که توسط بسیج و سایر دستگاه‌ها در حال اجرا شدن است،  اجرای این طرح آمار تلفات و مبتلایان روزانه کرونا را بسیار کاهش داده است.

عزیزی همچنین تاکید کرد: نمایندگان مجلس از ابتدا باید بیشتر بر این قضیه اصرار می کردند، گرچه توسط همه همکاران انجام شده و بنده شخصا تماس‌های مکرر با مسوولین مربوطه داشته‌ام که موضوع مقابله با کرونا را به جای دولتی کردن به سمت مردمی کردن و استفاده از ظرفیت‌های مردمی ببرید تا با آموزش‌های مردم و توجیه آنان و غربالگری به وسیله خود مردم اقدامات پیشگیرانه بهتر انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی لازمه این امر را اجرای اقدامات سختگیرانه دانست تا از همان ابتدا این پدیده مهار شود و ادامه داد: اما برخی از مسئولین مقاومت کردند حتی  در روزهای نخست ما اصرار داشتیم رفت و آمد در شهرهای بزرگ را ممنوع کنیم و تلاش شود که این محدودیت‌ها اجرا شود تا زمانی که مردم سلامت لازم را به دست آوردند تا بعد با تدابیری مانع از تکرار این پدیده شویم.

سماجت و لجاجت دولت در مهار کرونا 
 وی با اظهار تاسف از اینکه سماجت و لجاجت دولت باعث شد که بخشی از مشکلات را همچنان شاهد باشیم، اظهار کرد: امروز هم احساس می‌کنیم در امتداد تلاش‌های بسیاری که کادر بهداشت و درمان داشته، مدیران و مسوولین نیز باید اقدامات پیشگیرانه، منضبطانه و منطبق بر معیارهای پذیرفته شده را به اجرا می‌گذاشتند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در ادامه عنوان کرد: با این اتفاقات اخیر و ورود کرونای انگلیسی مجدد نگرانی‌ها افزایش یافته و توصیه‌ها تکرار شده و همکاران ما در مجلس خواستار شده‌ایم تا برای مدتی مدیریت این کار را جدی‌تر بگیریم و رفت‌و‌آمد برخی افراد را به کشورهای اروپایی ممنوع کنیم.
عزیزی با تاکید بر این موضوع که گر چه سخت است و ما هم قبول داریم برای برخی مردم مشکل ایجاد می‌‌‌کند، گفت: اما دولت باید زودتر از این اقدام می کرد.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت مجلس با بیان اینکه نگرانی‌هایی وجود دارد که کرونای انگلیسی ممکن است در داخل کشور به عنوان موج چهارم تلفات زیادی را ایجاد کند، گفت: ممنوعیت پروازها باید در دستور کار جدی مسوولان قرار گیرد و رئیس‌جمهور که ستاد ملی کرونا را عهده دار است جدی تر ورود کند.

ستاد فعلی، ستاد ملی کرونا نیست 
وی با بیان اینکه این ستاد، ستاد ملی کرونا نیست، تصریح کرد: ستاد بیشتر دولتی است تا ملی چون همه وزرات خانه‌ها، دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌ها که در آن حضور دارند، نقش چندانی نداشتند، به جز اواخر که از طریق طرح شهید سلیمانی از بخشی از ظرفیت‌های بسیج استفاده شده است.

عزیزی با تاکید بر اینکه دولت باید رویکرد دولتی را کنار بگذارد و تلاش کند با اعمال مدیریت جامع تر کامل تر،قوی تر و منضبطانه تر موج چهارم کرونا به سلامت از مردم عبور کنند، گفت: امید است دولت از گذشته یک ساله درس گرفته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در پایان اظهار کرد: یقینا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارند و داشته‌اند که در کنار مردم و برای مردم از همه توان خود استفاده کنند تا این پدیده در کشور مهار شود.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا فارس

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار