نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 آذر 1399 - 11:36

نوای جنوب:مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهرگفت: باتوجه به اتفاق‌های خوبی که در کنترل شیوع کرونا در استان افتاده، نگذاریم دورهمی‌های شب یلدا باعث تشدید این ویروس و تغییر رنگ شهرهای استان از نظر محدودیت های کرونایی شود.

نوای جنوب:محمد مظفری در جلسه هماهنگی ویژه شب یلدا در ایام کرونا افزود: اقدام های خوبی در کنترل شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر انجام شده که باید تلاش کرد این وضعیت حفظ شود.

 یلدا باعث تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرهای استان بوشهر نشود

وی با بیان اینکه شب یلدا به عنوان یکی از آیین های دیرینه ایرانی هرسال از سوی خانواده جشن گرفته می‌شود اضافه کرد: امسال باید تلاش کرد برای کمک به کنترل شیوع کرونا شب چله را بدون دورهمی و فقط با اعضای خانواده خودمان برگزار کنیم.

مظفری با اشاره به نگرانی وزارت بهداشت و کادر درمان در خصوص تبعات برگزاری دورهمی های شب یلدا گفت: با مدیریت خانواده‌ها، مانند جشن نوروز و مناسبت‌های مذهبی و سوگواری که مردم با رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های کادر درمان به کنترل این بیماری کمک کردند، شاهد همکاری خانواده‌ها در زمینه شب یلدا نیز باشیم.

وی افزود: کنترل‌های لازم باید از سوی اتاق اصناف و شبکه بهداشت در شب‌های منتهی به شب یلدا بر بازار بیشتر شود و اصناف مرتبط مثل شیرینی فروشی‌ها و آجیل فروشی‌ها ضمن برنامه ریزی مناسب برای ارائه خدمات لازم به شهروندان، موظف به رعایت کامل شیوه نامه ها شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: شهرداری‌های استان با بسیج تبلیغات محیطی و مجازی در اختیار خود با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی پیام‌های آموزشی لازم را به خانواده‌ها منتقل کنند.

مظفری با تاکید بر برگزاری مجازی برنامه های فرهنگی و هنری شب یلدا افزود: برنامه ریزی ویژه ای از سوی صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی استان و سازمان‌های مردم نهاد برای شب یلدا در فضای مجازی تدارک دیده شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
یلدا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار