نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 مهر 1399 - 00:35

نوای جنوب:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به دلیل آلودگی محل‌های دفن پسماندها، علیه شهرداری‌های استان شکایت کرده‌ایم.

نوای جنوب:فرهاد قلی نژاد عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ساماندهی پسماندها در استان بوشهر تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار زیادی را تاکنون داشته‌ایم.

وی بیان کرد: مدیریت اصولی انواع پسماندها وفق قانون مدیریت پسماندها و آئین نامه اجرایی باید توسط متولیان که در قانون مشخص شده است صورت گیرد و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر قانونی نظارت لازم را در این خصوص اعمال می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: در دو سال اخیر با تشکیل کارگروه مدیریت پسماندها در استان و شهرستان‌ها موضوع پسماندهای استان بویژه پسماندهای عفونی و خانگی مورد پیگیری قرار گرفته و برخی از سایت‌های دفن پسماندهای خانگی در حال ساماندهی هستند.

وی تصریح کرد: برخی از شهرداران در این خصوص اقدام نکرده که علیه شهردارانی که تا کنون در محل‌های دفن اقدام نکرده‌اند در سال ۹۹ شکایت و پرونده قضائی به دلیل آلودگی فراوان تشکیل شده است.

قلی‌نژاد افزود: پرونده‌های قضائی در حال پیگیری است و وفق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها مدیریت و دفع بهداشتی و اصولی پسماندهای شهری از وظایف شهرداری‌ها و در روستا از وظایف دهیاران است.

در کارگروه مدیریت پسماندها ساماندهی محل‌های دفن پسماند استان به منظور جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست و اخذ مجوزهای زیست محیطی محل‌های مذکور مصوب شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
محیط زیست

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار