نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 شهريور 1399 - 14:05
در نشست خبری

نوای جنوب:سخنگوی قوه قضاییه: نگاه قوه به همه نقاط ایران، یکسان است و هیچ نقطه‌ای به عنوان محل معرفی اشخاص تبعیدی وجود ندارد.





نوای جنوب:سخنگوی قوه قضاییه: نگاه قوه به همه نقاط ایران، یکسان است و هیچ نقطه‌ای به عنوان محل معرفی اشخاص تبعیدی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی خبر برخی رسانه‌ها را مبنی بر اینکه برخی از شهر‌ها به عنوان محل تبعید محکومان بیان شده بود، خبری جعلی و غیرواقعی خواند و افزود: نه تنها این خبر صحت ندارد بلکه براساس ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ که هم اکنون در کشور لازم الاجراست، هیچ شهری را به عنوان تبعیدگاه نمی‌شناسیم و هیچ تفاوتی میان شهرها، بخش‌ها و روستا‌ها در زمینه مسایل قضایی قائل نیستیم.
وی گفت: ممکن است شهری توسعه یافته‌تر باشد، اما نگاه قوه قضاییه به همه نقاط ایران اسلامی، یکسان و یکنواخت است.
آقای اسماعیلی با اشاره به اینکه احکام تبعید هم به ندرت صادر می‌شود، افزود: آنچه در قانون آمده منع یا الزام به اقامت در نقطه معین است و از آن به عنوان تبعید یاد نمی‌شود و در این ارتباط آیین نامه‌ای هم در سال‌های گذشته در قوه قضاییه ابلاغ شده و نه در وزارت کشور و نه در مراجع قضایی جایی به عنوان تبعیدگاه معرفی نشده است.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
قوه قضاییه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار