نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 19 خرداد 1399 - 16:52

نوای جنوب:

علی ربیعی امروز و در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد، اظهارداشت: معمولا تصمیم گیری در این رابطه منوط به حداقل دستمزد شورای عالی کار برای کارگران است. پیش بینی می‌کنم حداقل حقوق بازنشستگان ۲ میلیون ۸۵۰ هزار تومان خواهد شد. امسال هم طبق سنت سال‍‌های قبل عمل می‌شود. تا اول هفته آینده درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

ربیعی اضافه کرد: قطعا بنا داریم بحث همسان سازی حقوق را دنبال کنیم و شرکت‌هایی که باید تامین مالی شوند در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفته است و همسان سازی هم به حداقل دستمزد اضافه می‌شود. بن خواروبار و حق مسکن بازنشستگان با اینکه یک بار افزایش یافته، افزایش خواهد یافت.

مزد کارگران حدود ۸ درصد افزایش یافت

وی در پاسخ به این سوال که چرا قرار است حق مسکن کارگران از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزارتومان افزایش یابد و حق سنوات آنها به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد، گفت: آنچه در این باره صورت گرفته به درخواست و به توافق کارگران بوده است. این افزایش حق مسکن، به کارگران جدید و کم سابقه کمک می‌کند یعنی در حقیقت پایه سنوات جابجا شده است و به نفع جامعه کارگری در زمان بازنشستگی آنهاست. حدود ۸ درصد مزد کارگران افزایش یافت. حداقل دستمزد به یک میلیون و ۹۱۱ هزارتومان رسید و این افزایش با مجموعه دریافتی کارگران با دو فرزند ۴/۴ ۴ درصد افزایش یافت.

بیمه کارگران ساختمانی در حال انجام است

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که دولت چه برنامه‌ای برای حمایت از کارگران ساختمانی دارد، عنوان کرد: چهارمیلیون نفری که وام معیشت گرفتند، افرادی بودند که بیمه آن‌ها در هیچ کجا رد نشده بود. کارگران ساختمانی متناسب با پولی که سازمان هدفمندی هرساله به تامین اجتماعی می‌دهد، باید بیمه شوند، ولی سازمان تامین اجتماعی معطل این پول نماند، بیمه کردن این عزیزان کماکان ادامه یافته است.

شناسایی شاغلان در پیک‌های موتوری و دستفروشان برای اعطای کمک معیشتی

وی با بیان اینکه نظام رفاهی ما، بانک رفاهی ایرانیان بیش از گذشته تقویت شده است، اظهارداشت: هر روز هم بانک جدید به آن می‌پیوندد و ما این ۴ میلیون نفر را از بانک‌های اطلاعاتی که از هیچ کجا بیمه نبودند، پیدا کردیم و تحت پوشش قرار دادیم. در این راستا حتی روی شناسایی افراد شاغل در بخش پیک موتوری و دست فروش‌ها حرکت کردیم، نمی‌توانیم بگوییم این بانک کاملی است، ولی به هرحال بانک اطلاعاتی ما بسیار بهتر از قبل عمل می‌کند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار