نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 اسفند 1398 - 12:27
انتقادات از شهردار خورموج

نوای جنوب:یکی از مباحث مهم که در مدیریت شهری مطرح بوده درآمد زایی و در آمد پایدار شهرداری است که به لطف حق آلایندگی، خیال شهرداری آسوده است! اگر حق آلایندگی حذف بشود چه خواهد شد؟ آیا شهرداری برای تامین بودجه، به آسان ترین گزینه که همان جیب مردم هست متوسل میشود؟





 

نوای جنوب: اسفندماه روز شهادت سردار اسلام شهید مهدی باکری را که روز شهردار نامگذاری شده را با کمی تاخیر به شما تبریک عرض میکنم و این روز فرصت مناسبی برای ارائه بیلان کاری به شهروندان میباشد.

چند سوال که در افکار عمومی مطرح است:
۱. یکی از مباحث مهم که در مدیریت شهری مطرح بوده درآمد زایی و در آمد پایدار شهرداری است که به لطف حق آلایندگی، خیال شهرداری آسوده است! اگر حق آلایندگی حذف بشود چه خواهد شد؟ آیا شهرداری برای تامین بودجه، به آسان ترین گزینه که همان جیب مردم هست متوسل میشود؟

چرا شهرداری به صنعت بازیافت که طلای کثیف نامیده میشود توجهی ندارد؟ چرا بحث بازیافت در برنامه ی شهرداری و ( *شورایی شهر* ( اگر فعالیت انتخابات مجلس تمام شده است!) دیده نمی شود! چرا تفکیک زباله در شهر خورموج اجرایی نشده؟ سایت بازیافت زباله و کانکس بازیافت به کجا رسید؟ ( بیش از دو سال از نصب و راه اندازی کانکس تفکیک زباله در کنار اداره مخابرات میگذرد و تا امروز درب این کانکس ها باز نشده است و بارها نسبت به عملکرد ناامید کننده و فاجعه بار معاونت خدمات شهری شما نوشتیم ولی گوش شنوایی نبود...)

۲. طبق شنیده ها گل های کاشته شده در شهر خورموج، از گلخانه های شهر شیراز تهیه شده! چرا از شهر شیراز؟ آیا این گلها در گلخانه های کاکی و خورموج قابلیت کشت نداشتند؟ آیا شهرداری نمیتواند گلخانه راه اندازی کند؟ پول عوارضی که مردم شهر پرداخت میکنند چرا نباید برای جوانان این دیار در حوزه گلخانه ایجاد شغل کند؟ آیا درست است شهرداری و خصوصا *شورای خورموج* برای گلخانه های شیراز ایجاد اشتغال کند؟ چرا این شغل برای جوانان نباشد؟
(توضیح: یکی از شهروندان خورموج در یکی از گلخانه های شیراز حضور پیدا می کند و یکی از کارکنان این گلخانه متوجه میشود این شخص بوشهری هست و سوال می پرسد اهل کجایی و شخص جواب می دهد بوشهر و مجددا سوال میکند کجای بوشهر می گوید خورموج/ این دوست شیرازی که توسط بودجه و مالیات مردم خورموج توسط *شورا* و شهرداری خورموج مشغول به کار شده است( توضیح۲: وقتی ده ها میلیون و شاید صدها میلیون گل خریداری می شود یعنی آنجا شغل ایجاد شده است) می گوید شهرداری شما از ما گل به تعداد زیاد سفارش داده است.😔 طبق گفته این شهروند خورموجی هر شاخه گل ۱۰ هزار تومان بوده و طبق بازدید میدانی در شهر خورموج احتمالا بیش از ۱۰ هزار شاخه گل خریداری شده است!... (مردم شریف خورموج شما حساب کنید)

۳. شهرداری بودجه ای برای تهیه ماسک اختصاص داده است که چند سوال برای شهروندان پیش آمده:
الف)میزان بودجه اختصاص یافته شفاف سازی شود.
ب)طرف قرارداد شهرداری برای تولید ماسک چه فردی و نهادی بوده است؟
ج)تعداد ماسک های تولیدی طبق قرار داد و نحوه توزیع آن چگونه است؟
د)محتوای قرارداد و با تاییدیه کیفیت استاندارد این ماسک ها منتشر شود.
ه)هر روز خبر از آمار روز افزون ابتلا به ویروس کرونا میدهند ولی ماسک ها به دست به مردم نرسیده پس این ماسک ها کجا توزیع شده؟

سجاد حسنی
خورموج-بیست و ششم اسفند ۱۳۹۸



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری خورموج

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار