نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 03 آذر 1398 - 13:56

نوای جنوب:جاده دسترسی به صیدگاه خورخان بردخون در شهرستان دیر در حال تخریب است.

نوای جنوب:

جاده خورخان «بردخون» در حال تخریب/ مسؤولان چاره‌اندیشی کنند

جاده خورخان تنها مسیر دسترسی صیادان و سایر مردم بردخون برای رسیدن به دریا است که هر روز شاهد عبور انواع وسایل نقلیه است، به گونه‌ای که جاده به مرور تخریب و  فرسوده می‌شود.

به‌سازی جاده خورخان یکی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های صیادان بخش بردخون است، زیرا روزانه تعداد زیادی از صیادان از این مسیر تردد می‌کنند و این جاده موجب فرسودگی وسایل نقلیه شده و تخریب جاده، آنان را از رسیدن به دریا بازمی‌دارد.

مسئول تعاونی صیادان بردخون گفت: بخشی از جاده دسترسی به صیدگاه بردخون به دلیل بالاآمدن آب دریا و برخورد موج‌ها تخریب شده و روزبه‌روز بر مقدار این تخریب افزوده می‌شود و ممکن است جاده به‌صورت کامل نابود شود.

حسین طاهری‌پور افزود: به‌دلیل اینکه آب به زیر جاده نفوذ کرده و از سمت بالا دیده نمی‌شود و به‌علت پنهان بودن از دید رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها، ممکن است منجر به حادثه‌ای خطرناک شود.

وی اضافه کرد: جاده دسترسی به خورخان از بردخون حدود 10  کیلومتر طول دارد که حدود یک کیلومتر آن در حال تخریب است و امیدواریم مسئولان تا دیر نشده برای بازسازی آن اقدام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بردخون نیز گفت: شورای اسلامی شهر نیز همراه با سایر ادارات آماده مشارکت در بازسازی جاده و تعمیر آن است تا دغدغه صیادان رفع شود.

احمدرضا عابدزاده افزود: شورای اسلامی شهر از ابتدای تشکیل تلاش کرده مطالبات اقشار مختلف را اولویت‌بندی کند و خواسته‌های صیادان از جایگاه خاصی برخوردار است.

فرماندار شهرستان دیر نیز گفت: صیادان یکی از اقشار پرتلاش و فعال جامعه هستند که باید خواسته‌ها و مشکلات آنان را رفع کنیم.

کریم علی‌حسنی افزود: جاده یکی از ضروریات صیادان و اصلی‌ترین راه دسترسی آنان به محل کار است که تلاش می‌کنیم با مشارکت جامعه صیادی، ادارات و نهادهای منطقه و حمایت مسئولان شهرستان و استان این خواسته به‌حق قشر صیاد را عملی کنیم.

گزارش: نامجو زحمتکش



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار