نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 اسفند 1401 - 08:42

نوای جنوب:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه جزیره مقاوم خارگ نقش مهمی در عرصه‌های مختلف دارد گفت: این جزیره در ۸ سال دفاع مقدس مقاوم در برابر دشمنان ایستاد و سردار نادر مهدوی در جزیره خارگ هیمنه آمریکا را در خلیج‌ فارس شکست. 

نوای جنوب:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه جزیره مقاوم خارگ نقش مهمی در عرصه‌های مختلف دارد گفت: این جزیره در ۸ سال دفاع مقدس مقاوم در برابر دشمنان ایستاد و سردار نادر مهدوی در جزیره خارگ هیمنه آمریکا را در خلیج‌ فارس شکست

سردار نادر مهدوی در جزیره خارگ هیمنه آمریکا را در خلیج‌ فارس شکست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه جزیره مقاوم خارگ نقش مهمی در عرصه‌های مختلف دارد گفت: این جزیره در ۸ سال دفاع مقدس مقاوم در برابر دشمنان ایستاد و سردار نادر مهدوی در جزیره خارگ هیمنه آمریکا را در خلیج‌ فارس شکست.

از جزیره خارگ، اکبر پورات صبح امروز در همایش مشترک آموزشی استانداری‌ها و دفاتر نظارت سراسر کشور انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در جزیره خارگ، اظهار داشت: انتخاب جزیره مقاوم خارگ به‌ عنوان محل دوره از چند بعد حائز اهمیت است، ابتدا تمدن و تاریخ چندین هزار ساله این جزیره و آثار باستانی که گواهی بر تمدن ارزشمند این جزیره است و همچنین مقاومت در جزیره خارگ نقش برجسته‌ای در تاریخ دفاع مقدس دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به نقش خارگ در 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: حماسه‌های متعددی از سالیان دور تاکنون در این جزیره اتفاق افتاده است و این جزیره به تعداد روزهای دفاع مقدس بمباران شده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

وی حماسه نادر مهدوی را مورد اشاره قرار داد و افزود: نادر مهدوی حماسه ساز مبارزه با استکبار جهانی که ضعف این قدرت پوشالی را به رخ جهانیان کشید در این جزیره مقاوم بود.

پورات جایگاه جزیره خارگ در عرصه اقتصادی کشور را برشمرد و گفت: صنعت و انرژی در این جزیره وجه برجسته است و بیش از 98 درصد نفت جمهوری اسلامی از این جزیره صادر می‌شود و حماسه‌های سربازان خط مقدم صنعت سبب شده تا در بحرانی‌ترین وضعیت‌ها صادرات نفت قطع نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: همزیستی مسالمت‌آمیز و عزتمندانه مردم خارگ و اهل سنت و شیعه در کنار هم نمونه برجسته‌ای از وحدت ملی است.

پورات اظهار کرد: برگزاری این جلسه مشترک وزارت کشور و شورای نگهبان که برای نخستین بار اتفاق می‌افتد نویدبخش انتخابات پرشور و پر نشاط را در سال آتی می‌دهد و این حرکت انسجام‌بخش و امید آفرین قطعاً منشا خیر و برکت خواهد بود.

وی ، آموزش را هدف اصلی این گردهمایی دانست و بیان کرد: این برنامه سبب می‌شود تا زمینه بروز خطا کم شود و کیفیت برگزاری انتخابات را ارتقا دهد در همین راستا انتظار است که همه همکاران از این شرایط و این همایش بهترین استفاده را بکنند و شاخه‌های شهرستانی را نیز پوشش دهند.

پورات با بیان اینکه مشارکت در انتخابات آینده نقشی مهم و اثرگذاری دارد گفت: در این راستا باید همه ظرفیت‌ها به ویژه آموزش بکارگیری شود تا اینکه تاثیر محسوسی بر روند افزایش مشارکت ایفا کند.

گفتنی است، این نخستین همایش مشترک بین وزارت کشور و شورای نگهبان است که به میزبانی استان بوشهر در جزیره مقام خارگ برگزار شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پورات

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار