نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 دي 1401 - 18:04

نوای جنوب:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و پیش بینی کاهش دما در روزهای آینده احتمال وقوع سرما زدگی در مزارع سبزی و صیفی وجود دارد.

نوای جنوب:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و پیش بینی کاهش دما در روزهای آینده احتمال وقوع سرما زدگی در مزارع سبزی و صیفی وجود دارد.کبری توکلی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به احتمال سردی هوا طی چند روز آینده مدیریت تغذیه و بازیابی گیاه در سرما امری ضروری است.

وی بیان کرد: با توجه به سطح ۱۴ هزارهکتاری محصولات سبزی و صیفی و گوجه فرنگی زمستانه در استان با پیش بینی تولید ۶۲۰ هزار تن و احتمال سرمازدگی و بروز ضرر و زیان، ضروری است کشاورزان در راستای مدیریت مزارع و تغذیه اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در همین ارتباط ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از وقوع سرما کشاورزان نسبت به محلول پاشی مزارع سبزی و صیفی با کودهای اسید آمینه و پتاسیم اقدام کنند.

توکلی ادامه داد: اگر نوبت کوددهی بود هیچ کودی به صورت کود آبیاری در مزارع سبزی و صیفی مصرف نشود.

وی اظهار کرد: همچنین پس از سرما و در صورت بروز خسارت برای بازیابی گیاه در مزارع سبزی و صیفی از کودهای محرک رشد (عصاره جلبک دریایی، اسید آمینه و اسید هیومیک) و فسفر و پتاسیم محلول به همراه کودهای ازته مناسب (نیترات آمونیوم یا سولفات آمونیوم) استفاده شود.

توکلی یادآور شد: از اول سال آبی تاکنون در اثر تگرگ و بارش شدید باران ۱۱۰ میلیارد تومان به ۹۳۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی بخش مرکزی و آبدان شهرستان دیر خسارت وارد شده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
جهاد کشاورزی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار