نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 11 مهر 1401 - 12:20

نوای جنوب:کمبود برخی داروها به دلیل وارداتی بودن در این استان مساله ای کشوری است که به صورت سهمیه‌ای توزیع می‌شود.

نوای جنوب:معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کمبود برخی داروها به دلیل وارداتی بودن در این استان مساله ای کشوری است که به صورت سهمیه‌ای توزیع می‌شود.

 دکتر یحیی رضایی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با تدابیر اندیشیده شده داروهای سهمیه‌ای به دلیل وارداتی بودن به صورت مدیریت شده تامین و در بین استان‌ها توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: در همین ارتباط تلاش شده در راستای رفاه حال مردم داروهای مورد نیاز سهمیه‌ای متناسب با جمعیت استان تامین و در اختیار داروخانه‌های تخصصی قرار گیرد.

رضایی سهمیه دارویی استان بوشهر را ۱.۵ درصد کل موجوی کشور  اعلام کرد و افزود: کاهش تولید، واردات و افزایش مصرف از جمله دلایلی است که موجب شده در برخی اقلام دارویی در این استان با کمبود روبرو شویم.

وی در خصوص توزیع سِرُم گفت: در زمان حاضر سرم به اندازه مورد نیاز تامین شده است اما در داروخانه به صورت مدیریت شده توزیع می‌شود.

رضایی، اولویت توزیع سرم در استان بوشهر را با بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز بیماران خاص و داروخانه‌ها با اولویت داروخانه‌های شبانه روزی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر برخی از آنتی بیوتیک‌های خوراکی که باید با تجویز پزشک تحویل شود، داروی البومین (داروی جایگزین خون از دست رفته بیماران) در استان به صورت سهمیه بندی و مدیریت شده توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: قطره نیستاتین (برای درمان عفونت های قارچی دهان در بیمارانی که توان بلع غذا ندارند)، قرص پلاویکس (برای کاهش چسبندگی پلاکت ها و جلوگیری از تشکیل لخته خونی بیماران قلبی)، متفرمین ۱۰۰۰ (داروی افراد دیابتی که در بوشهر فقط دوز ۵۰۰ آن یافت می شود) و قرص نوراستار (برای بیماران پارکینسون) در حال توزیع هستند و مشکلی در تامین آنها وجود ندارد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار