نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 مرداد 1401 - 19:18

نوای جنوب:معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر چگونگی و نحوه فعالیت و بهره‌مندی تعاونی‌های مرزنشنیان استان بوشهر از رویه مبادلات مرزی را اعلام کرد.

نوای جنوب:ابوالقاسم محمدزاده بیان کرد: پیرو اطلاع رسانی‌های قبل در خصوص نحوه فعالیت و بهره‌مندی تعاونی مرزنشینان از ظرفیت مبادلات مرزی، طبق قوانین جاری هیچ‌گونه وجه نقدی به‌صورت فیزیکی و مستقیم به اعضای تعاونی مرزنشیینان پرداخت نمی‌شود و این امکان فقط از طریق فعالیت تجاری (صادرات و واردات) جمعیت ساکن در مناطق مرزی با فاصله ۳۰ کیلومتر از مرز‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه هیات وزیران و در اجرای برنامه ملی تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی؛ متقاضیان مشمول می‌توانند برای ثبت‌نام از طریق سامانه الکترونیکی مرزنشینان اقدام کنند.

معاون اداره کل صمت استان  بوشهر ادامه داد: بنا براین شیوه‌نامه، اعضای فعال تعاونی مرزنشینان می‌توانند نسبت به واردات ۷۱ قلم کالا بدون کارت بازرگانی و ثبت سفارش (در قبال صادرات) با معافیت ۱۰۰ درصد سود گمرکی برای مواد غذایی و ۵۰ درصد برای سایر اقلام کالایی بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: از دیگر مزایای مضاعف که به‌تازگی دولت به تعاونی‌های مرزنشینان داده این است که در قبال صادرات امکان واردات ۴ قلم میوه وارداتی گرمسیری نظیر موز، انبه، نارگیل و اناناس برای این تعاونی‌ها فراهم شده است.

محمدزاده یادآور شد: فرآیند نام نویسی ساکنین در مناطق مرزی مشمول در محل بخشداری‌های شهرستان‌ها در حال انجام است.

به گفته وی، راه‌اندازی سامانه جدید یکپارچه مرزنشینان، ایجاد دسترسی به این سامانه، کاهش مبلغ صدور کارت مبادلات مرزنشینان، واگذاری خدمات مرزنشینان از مرکز استان به شهرستان‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه تجارت مرزنشینی از جمله اقدامات مهم صورت گرفته از سوی اداره کل صمت استان بوده است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
تعاونی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار