نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 05 مرداد 1401 - 19:05
صبح امروز:

نوای جنوب:استاندار بوشهر گفت: جهاد دانشگاهی اقدامات ارزشمندی را در استان بوشهر رقم زده است، گفت.

نوای جنوب:استاندار بوشهر گفت: جهاد دانشگاهی اقدامات ارزشمندی را در استان بوشهر رقم زده است، گفت.

 

استاندار بوشهر در نشست با مدیران جهاد دانشگاهی استان بوشهر ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی بیان کرد: گفتگو با اعضای جهاد دانشگاهی که با تحقیق و پژوهش و آزمایش و علم سروکار دارند، جزو بهترین لحظات ماست؛ چرا که این افراد بیش از آن که حرف بزنند، اهل عمل هستند. لذا از زحمات مجموعه جهاد دانشگاهی استان بوشهر در طول این چند سال، متشکر و سپاسگزاریم.

 

احمد محمدی زاده ضمن بیان اینکه جهاد دانشگاهی اقدامات ارزشمندی را در استان بوشهر رقم زده است، ادامه داد: چنانچه نصف فعالیت‌هایی که در این جلسه به من گزارش داده شد، عملیاتی شده باشد یک کار بزرگ در استان اتفاق افتاده بود؛ حال آنکه شما گزارشی مختصر از این چند سال عرضه داشتید که در نوع خود بی نظیر است.

 

محمدی‌زاده عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد دانشگاهی باید به انتظارها پاسخ دهد و در حوزه علم، جهاد کند و قله‌های علم را فتح کرده و راه های میانبر را پیدا کند؛ چرا که ما اگر بخواهیم در یک فرآیند طبیعی حرکت کنیم به دشمنان خود نمی‌رسیم و همانطور که در خیلی از بخش‌های حوزه نظامی، از دشمنان خود جلوه زده‌ایم، باید در سایر حوزه‌ها نیز از دشمنان جلو بزنیم.

 

این مقام مسئول ضمن بیان وجود ظرفیت‌های بسیار در جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید مثل حوزه نظامی ما، به دنبال راه‌های میانبر در سایر حوزه‌ها باشد که در حوزه‌های خاص متمرکز شده و آن را محور کار قرار داده و متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان عمل کند و شاخص خود در استان را پرورش و توسعه قرار داده و سایر حوزه‌ها را نیز به دنبال آن رشد دهد.

 

استاندار استان بوشهر افزود: پیشنهاد من این است که پیرامون معضلاتی که در استان وجود دارد و فرصت‌هایی که به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، در مجموعه جهاد دانشگاهی به گفت‌وگو پرداخته و پس از دسته بندی به موضوعات اصلی در فرصتی دیگر همراه با راهکار عملیاتی به مشورت بپردازیم.

محمدی زاده در پایان گفت: جای جهاددانشگاهی در دانشگاه است و از اسم جهاددانشگاهی بر می اید جهاد باید در دانشگاه ، باید کمک شود جهاددانشگاهی در دانشگاه ها راه اندازی شود. 

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در جلسه نشست با استاندار بوشهر با مدیران جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۵۹ به فرمان امام خمینی (ره) و زیر نظر ستاد عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد؛ ولی جهاد دانشگاهی در استان بوشهر با یک وقفه ۳۷ ساله در تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۹۶ در یک واحد ۷۵ متری شروع به کار کرد که اکنون بالغ بر بیش از ۲۰ هزار متر مربع را ایجاد کرده و در حال خدمت‌رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

علی احمدی زاده اضافه کرد: جهاد دانشگاهی استان بوشهر با ایجاد یک زیست بوم نوآوریِ نخبگان در استان و در حوزه‌های پژوهش و فناوری، اقتصاد دانش بنیان، تجاری سازی، آموزش و کارآفرینی و حوزه فرهنگی، بدون موازی کاری و با نگاه ویژه به بحث اشتغال و استفاده از همه ظرفیت‌های استان و بومی‌سازی در حال فعالیت است.

 

این مقام مسئول درخصوص ظرفیت‌های ایجاد شده توسط جهاد دانشگاهی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر یکی از مشکلات استان در کمبود تکنسین فنی تخصصی در حوزه پزشکی و فنی مهندسی بود که با امضای تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و انجمن داروسازان، با شرط اموزش منجر به ایجاد اشتغال، ۳۰۰ نیروی کمک بهیار و ۴۰۰ نفر تکنسین داروخانه و ۵۰۰ دستیار دندانپزشک آموزش و وارد کار شدند که باعث تسهیل این کمبود در استان گردید.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در مرکز آموزش تخصصی جهاد دانشگاهی واقع در عمارت گلستان که با تزریق ۲ میلیارد تومان جهت بازسازی و ترمیم آن هزینه شد، بالغ بر ۱۰ هزار نفر به صورت عمومی و تخصصی آموزش داده شدند.

 

علی احمدی زاده با اشاره به ایجاد اولین مرکز نوآوری و شتابدهی کسب و کار توسط جهاد دانشگاهی در استان بوشهر گفت: در معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی یک مرکز نوآوری و شکوفایی برای کسب و کار و رویدادها و مرکز سلول‌های بنیادی جهت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌های خاص از جمله سرطان، تالاسمی و بیماری‌های خونی در استان بوشهر وجود دارد.

 

احمدی زاده همچنین به ایجاد بیش از ۱۶۵۰ شغل پایدار در دبیرخانه مشاغل خانگی استان و مجری پروژه آموزش و توانمندسازی ۳۰۰ نیروی بومی منطقه پارس جنوبی و اجرای طرح آموزشی سرباز مهارتِ ۱۵۰۰ نفر از سربازان استان و مجری برگزاری بیش ۱۴ آزمون استخدامی در استان بوشهر توسط جهاد دانشگاهی استان بوشهر اشاره کرد.
































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار