نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 25 خرداد 1401 - 16:12

نوای جنوب:جلسه شورای شهر بوشهر در حالی برگزار شد که رئیس شورا با توپ پر نسبت به رسانه‌ها وارد صحن ساختمان امیریه شد.

نوای جنوب:جلسه شورای شهر بوشهر در حالی برگزار شد که رئیس شورا با توپ پر نسبت به رسانه‌ها وارد صحن ساختمان امیریه شد.عصبانیت رئیس شورای شهر بوشهر از رسانه‌ها/ استقرار مأموران انتظامی در شهرداری

 

  جلسه شورای اسلامی شهر بوشهر در حالی برگزار شد که رئیس شورا با توپ پر نسبت به رسانه‌ها وارد صحن ساختمان امیریه شد.

جعفر پورکبگانی رئیس شورا در جلسه علنی شورای شهر بوشهر اظهار داشت: حضور رسانه در شورا بر اساس قانون آزاد است اما شرایط محیطی ما اجازه حضور همه رسانه‌ها را نمی‌دهد که امیدواریم در آینده بتوانیم این خواسته را هموار کنیم.

نقد به رسانه ها

رئیس شورای شهر بوشهر که در جلسه پیشین شورای شهر با لحنی تند به حسین حیدری شهردار بوشهر تاخته بود و انتظار عذرخواهی شهردار از وی را داشت، در جلسه دیروز هم با انتقاد از برخی مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌ها پیرامون حواشی ایجاد شده در جلسه قبلی شورا گفت: در جلسه قبل یکی از سایت‌ها که مسؤول آن، مسئول دفتر یک حاج آقا هم هست که بنده پشت آن حاج آقا نماز می‌خوانم وای کاش آن مسؤول سایت از حاج آقا درس اخلاق و تقوا یاد می‌گرفت، بی‌ تقوایی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر که نسبت به برخی مطالب منتشر شده در رسانه‌ها عصبانی به نظر می‌رسید با متهم کردن برخی رسانه‌ها به بی‌تقوایی افزود: ما با دیدگاه اصول‌گرا و با دیدگاه اصلاح طلب پیش نمی‌رویم بلکه ما یک شورای انقلابی می‌خواهیم که در شعار، گفتمان و گفتگو خلاصه نخواهد شد.

وی بیان داشت: اصل موضوع عملکرد تک‌تک اعضای شورا حتی آقای شهردار و زیرمجموعه‌اش است که نشان دهیم در مدتی که مردم به ما فرصت داده‌اند چه کرده‌ایم.

پورکبگانی در ادامه عنوان کرد: نسبت به خواسته‌هایی که قول دادم و مردم انتظار دارند کوتاه نخواهم آمد، حال آقای حیدری شهردار باشد یا هر شخص دیگری که در آینده به جای ایشان بیاید.

وظیفه دارم تذکر بدهم

رئیس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: نگاه من این است که تا زمانی که هستیم و تا آن‌جا که توان داریم کار انجام دهیم و زمانی که نمی‌توانیم، دلایل محکم، مستند و مستدل را به مردم بگوییم که به این دلیل نتوانستیم، لذا هر زمان تشخیص دهم که کاری مانده و فردا ممکن است دیر شود و با عقب افتادگی دچار مشکل شود، وظیفه دارم تذکر بدهم.

در این جلسه که تعدادی از رسانه‌ها حضور داشتند، وقتی یکی از خبرنگاران خواست از رئیس شورای شهر بوشهر پیرامون برخی حواشی و اتفاقات سوالی را مطرح کند اما با پاسخ منفی پورکبگانی مواجه شد.

در ادامه جلسه شورا با حضور اعضا وارد دستور کار شد و دو لایحه در دستور کار علنی مورد بررسی قرار گرفت.

بدهکاران عوارض

لایحه اول را که شهرداری به شورا فرستاد در خصوص مصالحه و معاوضه دیون مؤدیان بدهکار بابت عوارض شهرداری با ملک خود تا سقف ۵۰ میلیارد ریال که قبلاً قرارداد مشابه در سال ۱۴۰۰ که سقف آن ۱۰ میلیارد تومان بوده، مجوز گرفته بود.

عبدالخالق برزگرزاده از اعضای شورا در خصوص این موضوع گفت: موافق این طرح هستم و به آن نیز رأی می‌دهم اما این که شهرداری برای هر موردی لایحه به شورا می‌فرستد صحیح نیست و اگر این مورد را در لایحه بودجه‌تان لحاظ نکرده‌اید، کم لطفی و بی‌دقتی شما بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: مشکل این است که اینها به توافق می‌رسند اما نقل و انتقال تا سه الی چهار سال دیگر انجام نمی‌شود و باید پس از دادن مجوز، فرصت یک الی دوماهه داده شود تا در این مدت نقل و انتقال انجام پذیرد. در نهایت این طرح در شورا رأی آورد.

استقرار مأمورین انتظامی در شهرداری

در لایحه دوم عنوان شد، شهرداری در نظر دارد در راستای برقراری نظم و امنیت در امورات مربوط به شهرداری نسبت به انعقاد قرارداد با بنیاد تعاون ناجا در جهت استقرار مأمورین انتظامی در شهرداری به منظور همکاری در رفع سد معابر عمومی، جلوگیری از اشغال پیاده‌روها، کنترل و ایجاد محدودیت تردد وسایل نقلیه در محدوده پیاده‌روها در سطح شهر و همچنین جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز واقع در شهر با استفاده از نیروی انسانی بپردازد.

خدیجه گرشاسبی از اعضای شورا درخصوص این طرح بیان کرد: تأمین نیروی انتظامی و قضایی در کنار گشت ساختمانی ضرورت دارد اما تقاضا داریم‌عدم حضور نیروهای گشت ساختمانی وعدم نظارت صحیح و سالم بودن نیروهای گشت را حین انعقاد، در قرارداد قید کنند و نظارت بر این نیروها در تعهدات باشد، یعنی اگر کم کاری شد بتوان از قرارداد کسر کرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شورای شهر بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار