نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1401 - 21:24

نوای جنوب:توده گرد و خاکی که از نیمه شب گذشته وارد استان شده، با توجه به پایداری شرایط جوی عراق، همچنان تا فردا در استان بوشهر برقرار است.

نوای جنوب:معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه چشمه‌های گردو خاک هنوز در کشور عراق فعال است، انتظار داریم توده جدیدی ظهر و بعد از ظهر امروز تشکیل شود.


زهرا راستگو افزود: این وضعیت تا فردا ماندگار است و به دنبال آن گرد و غبار محلی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: از فردا وزش باد در عراق فروکش می‌کند و گرد و غبار انتقالی نخواهیم داشت، ولی گرد و غبار محلی با غلظت کمتر یا بیشتر وجود خواهد داشت.

راستگو اضافه کرد: وزش باد‌های شدید شمالی تا یکشنبه آینده ادامه دارد و در این مدت دریا مواج است.

وی گفت: روز گذشته در پی وزش باد‌های شدید در کشور عراق، طوفان گرد و خاک تشکیل و در ۲۴ ساعت گذشته به تدریج وارد نوار غربی کشور شد که استان بوشهر را هم تحت تاثیر خود قرار داد.

راستگو اضافه کرد: گرد و غبار با توجه به غلظتی که داشت به تدریج مناطق شمالی، مرکزی و حتی مناطق جنوبی استان را تحت تاثیر قرار داد و دید افقی را در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، دشتستان، دشتی و تنگستان کاهش داد.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر هم گفت: میزان آلایندگی هوا وقتی از حد مجاز و استادارد بیشتر شد، کمیته اضطرار آلودگی تشکیل و مراکز آموزشی و ادارات و دستگاه‌های اجرایی تعطیل شد.

رستمیان در مورد اطلاع رسانی تعطیلی در ساعت ۶ صبح گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی و ایستگاه‌های سنجش آلودگی که متولی آن محیط زیست است، ساعتی و هر ۱۵ دقیقه یکبار اطلاعات را می‌دهند و تا نیمه شب تقریبا هوای استان خوب بود.

وی بیان کرد: از صبح میزان غلظت گرد و خاک در استان بیشتر شد، در حالیکه در استان‌های دیگرآلودگی هوا از شب گذشته بود.

رستمیان گفت: میزان غلظت گرد و غبار در حال بررسی است و اگر میزان آن بیشتر یا کمتر شد در مورد تعطیلی احتمالی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی تصمیم گیری خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز گفت: میزان ذرات در ساعت ۵ بامداد در دیلم، گناوه و بوشهر به بیش از ۲ هزار میکروگرم بر متر مکعب رسید و وضعیت این شهرستان‌ها در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

قلی نژاد افزود: با توجه به جهت باد غالب و توسعه توده در سطح استان، میزان غلظت در شهرستان‌های دشتستان و دشتی هم به تدریج بیشتر شد.

وی گفت: دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا تا ساعت ۹ صبح میزان ذرات را در دیلم ۲۰۶۵ میکروگرم بر متر مکعب، گناوه ۳ هزار میکروگرم بر متر مکعب، بوشهر ۲۰۶۴ میکروگرم، برازجان ۱۵۶۵ میکروگرم و کنگان ۲۲۹ میکروگرم بر متر مکعب عنوان کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: با توجه به اینکه کاونون‌های گرد و غبار در استان و کشور داریم، اقداماتی برای مقابله با بیابان زایی از سوی سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع در حال انجام است و باید در تامین حق آبه تالاب‌ها که یکی از کانون‌های گرد و غبار هستند کوشا باشیم.



کانال خبری نوای جنوب

مرتبط:
برچسب ها:
ریز گرد

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار