نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 دي 1400 - 07:23

نوای جنوب:عبدالحمید حمزه‌پور بیش از 80 درصد منابع آب شرب استان بوشهر را خارج از استان دانست و بیان کرد: خط آبرسانی کوثر یکی از منابع آب استان بوشهر است که با 800 کیلومتر خط انتقال به شبکه آبرسانی استان بوشهر متصل می‌شود.

نوای جنوب:به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان دراین همایش اظهارداشت :برغم اينكه بيش از ٧٠ درصد سطح كره زمين آب فراگرفته ولى بالغ بر ٩٧ درصد از آب ها كه مربوط به اقيانوس ها و درياهاست بعلت شورى بصورت مستقيم غير قابل شرب هستند و فقط حدود ٣ درصد آب هاى موجود در روى كره زمين شيرين و قابل شرب و استفاده جهت مصارف كشاورزى مى باشد ايشان افزود كشور ايران جزء كشور هاى گرم و خشك دنيا و ميزان بارش در ايران كمتر از يك سوم ميانگين دنيا هست ولى سرانه مصرف آب در كشور بيش از ميانگين حتى كشورها پر آب دنيا است ، ايشان گفت ما چاره اى نداريم كه بر اساس داشت هايمان و شرايط آبى كشور مصارف مان مديريت و خودمان را بر اساس ميزان بارش ها و منابع آبى سازگار نمايبم.

 

عبدالحمید حمزه‌پور بیش از 80 درصد منابع آب شرب استان بوشهر را خارج از استان دانست و بیان کرد: خط آبرسانی کوثر یکی از منابع آب استان بوشهر است که با 800 کیلومتر خط انتقال به شبکه آبرسانی استان بوشهر متصل می‌شود.

 

وی یکی دیگر از منابع آب شرب استان را شیرین‌سازی آب دریا دانست و افزود: هزینه هر مترمکعب آب‌شیرین‌کن 22 هزار تومان است که به‌صورت متوسط به قیمت 600 تومان در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر  به نقش مدیریت مصرف در صرفه‌جویی پرداخت و افزود:  با توجه به اینکه اکثر مصارف خانگی آب توسط بانوان انجام می‌شود نقش مدیریت مصرف آنان بسیار مهم است.

 

حمزه‌پور با بیان اینکه ایرانیان همواره در طول تاریخ به دنبال استفاده بهنیه از آب بوده‌اند، افزود: در احادیث، روایات و فرهنگ نیاکان ما نیز همواره بر مقوله صرفه جویی و مصرف بهنیه این کالای با ارزش تاکید شده است.

فرماندار تنگستان نیز با بیان اینکه کاهش بارش باران و افزایش مصرف زمینه بروز مشکلات را فراهم می‌کند گفت: بانوان نقش اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهينه آب و از مشاركت كنندگان اصلی در امر مديريت مصرف آب هستند.

 

احمد لطفی با بیان اینکه درآستانه فصل تابستان باید فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه ترویج شود افزود: بانوان نقش تعيين كننده در نهادينه كردن الگو صحيح مصرف آب دارند.

 

وی با قدردانی از تلاش شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی حتی شهرهای مختلف استان بوشهر از بی‌آبی در عذاب بود ولی اکنون همه شهرها و روستاها با تلاش نظام اسلامی ایران دارای شبکه آبرسانی هستند که باید مدیریت مصرف مورد توجه ویژه قرار گرفته شود

در این همایش آموزش های لازم  در کاهش مصرف و راهکارهای لازم در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در شستشوهای گوناگون غیرشرب ارائه شد



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
حمزه پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار