نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 20 دي 1400 - 10:14

نوای جنوب:محمدتقی صفری در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار داشت: دامپزشکی شهرستان گناوه با تمام تلاش و آنچه در توان دارد در راه خدمت به مردم به کار گرفته است که تلاش دست اندر کاران این اداره در شهرستان قابل تقدیر است.

نوای جنوب:محمدتقی صفری در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار داشت: دامپزشکی شهرستان گناوه با تمام تلاش و آنچه در توان دارد در راه خدمت به مردم به کار گرفته است که تلاش دست اندر کاران این اداره در شهرستان قابل تقدیر است.

فرماندار گناوه افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم، نظارت کامل باید بر همه صنوف انجام شود که در زمینه دامپزشکی نیز این نظارت‌ها که با سلامت مردم ارتباط دارد بسیار ضروری است و باید افزایش یابد.

وی گفت: دامپزشکی شهرستان گناوه برای خدمات بهتر و افزایش نظارت‌ها نیاز به نیروی بیشتر در این بخش است و انتظار می‌رود که اداره کل دامپزشکی استان برای رفع این مشکل چاره اندیشی کند.

فرماندار گناوه یادآور شد: جذب نیروی جدید برای کمک به دامپزشکی گناوه، کمک از شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی همراه با آموزش نیروها می‌تواند مدنظر قرار گیرد تا بتوانند به مجموعه دامپزشکی کمک کنند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مستمر توسط دامپزشکی شهرستان با اصناف و پرورش دهندگان دام‌ها و طیور، ارائه آموزش‌های لازم در مدارس و مراکز آموزشی پیرامون خطرات بیماری دام‌ها و فرهنگ سازی پیشگیری از خطرات با تهیه بروشورها و تراکت‌ها و بنرهای آموزشی مدنظر قرار گیرد.

فرماندار گناوه خاطر نشان کرد: این فرمانداری آماده همکاری لازم برای پیشبرد اهداف دامپزشکی در شهرستان و خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم است.

مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی از اقدامات انجام شده دامپزشکی در زمینه مقابله با بیماری‌های دامی و طیور فصلی و همه گیری و برنامه‌های این اداره ارائه داد.

مرتضی بحرانی با اشاره به اینکه شهرستان گناوه از جهات بسیاری دارای چالش‌های دامپزشکی است افزود: این شهرستان دارای ۵۰ هزار رأس دام سبک و حدود ۲ هزار رأس دام سنگین گاو و گوساله است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: شهرستان گناوه ۴۰ واحد مرغداری صنعتی، تنها کارخانه جوجه کشی استان، کارخانه تولید خوراک آبزیان، کشتارگاه صنعتی طیور و کشتارگاه دام را دارا است.

وی تصریح کرد: این شهرستان در زمینه پرورش میگو و تکثیر زمینه توسعه زیادی دارد و این امر در زمینه بهداشتی و نظارت دامپزشکی دارای چالش‌هایی است که نیاز به نظارت مستمر دارد و فعالیت‌های دامپزشکی در این زمینه‌ها تداوم دارد. 











کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار