نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 28 آبان 1400 - 09:03

نوای جنوب:معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد که سامانه بارشی از شنبه تا دوشنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود.

نوای جنوب:معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد که سامانه بارشی از شنبه تا دوشنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود.

 زهرا راستگو گفت: سامانه بارشی شنبه ۲۹ آبان وارد استان می‌شود و تا دوشنبه اول آذر فعال خواهد بود. در این مدت شاهد بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق، و وزش تندباد خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه وقوع ناپایداری‌های جوی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط شدت بیشتری دارد، افزود: در زمان فعالیت سامانه احتمال وقوع صاعقه، وزش تندباد و احتمال شکستن درختان (یکشنبه و دوشنبه)، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و احتمال جاری شدن سیلاب‌های موقتی در رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

معاون اداره کل هواشناسی بوشهر بر پرهیز از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، خودداری از صعود به ارتفاعات و چاره‌اندیشی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش تندباد و آبگرفتگی معابر تاکید کرد.

راستگو همچنین با اشاره به وزش باد شدید تا بسیار شدید و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس از بعدازظهر شنبه تا  پایان دوشنبه، عنوان کرد: در این مدت وزش باد شدید تا بسیار شدید (بیشتر با جهت جنوب شرقی و گاهی شمال شرقی) باعث  مواج شدن خلیج فارس خواهد شد.

او توصیه کرد در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی (به سازه‌های دریایی و ساحلی) اندیشیده شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بارندگی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار