نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 مهر 1400 - 09:05

نوای جنوب:حال با افتخار اعلام می کنیم که، یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم. به هر حال مهم است که مردمی که در روزگار صلح در امنیت نفس می‌کشند، بدانند که شرایط آشتی خود را مدیون چه کسانی هستند. بنابراین در حال و همه زمان ها (جهت قدردانی از شهدا و رزمندگان و آزادگان و نیز خانواده صبور آنان و برای الگوسازی و پرورش نسل جوان که نیاز به قهرمانان راستین دارند) لازم است که در نکوداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و قدر دانی از رزمندگان و آزادگان و خانواده معظم آنها بکوشیم.





 

نوای جنوب:پس از ورود و پیدایش بنی آدم یعنی هابیل و قابیل و از همان ابتدای تاریخ زندگی انسان ها، کشمکش و نزاع دو نفری چاشنی زندگی بشر شد و پس از آنها جنگ های دسته جمعی که یکی پس از دیگری مخرب تر و خانمان سوزتر و تاکنون(فقط در 100صد سال اخیر چند روزی در هیچ کشوری جنگ و درگیری نبوده است) نیز ادامه پیدا کرد. جنگ و نزاع هیچگاه و در هیچ کجای دنیا به ذائقه انسان ها خوش نیامده بود و همیشه مورد مزمت و نکوهش قرار می گرفت و ازکشتن و کشته شدن ، آوارگی و ویرانگری که پیامدی جز تباهی و برهم زدن آرامش شان به همراه نداشت هیچ موقع لذتی نبردند. مردم کشور ما ایران نیز از این قاعده مستثناء نبودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رهایی از استبداد 2500 ساله رژیم ستمشاهی دچار بحران های غیر قابل پیش بینی داخلی و خارجی به عناوین مختلف از جمله هجوم و حمله ددمنشانه ارتش تا چنگ و دندان مسلح بعث عراق با حمایت تمام یا اکثر کشورهای جهان و با تفکر توسعه طلبی و تصرف بخشی از خاک کشورمان شدند و نتوانستند به هدف غایی و قصدی که داشتند برسند و به نسل های بعدی ثمره شیرین استقلال و آزادی را بچشانند، در این حال همه کاخ آرزوهای دیرینه بواسطه جنگ 8 ساله بر سر ملت خراب شد.
اینکه چرا باید جنگ و جنگیدن، کشتن و کشته شدن های مان را گرامی بداریم باید گفت که ؛ آینده حلقه ناگسسته به گذشته است، از بمباران‌ها و موشک‌‌باران‌ها، از اشغال خرمشهر و حصر آبادان، از شلمچه تا حلبچه و از کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان تا کویر تفتیده خوزستان و دریاچه ماهی و فاو و جزیره مجنون، همه و همه نشان‌دهنده ابعاد جهانی ایستادگی ملت ایران و گواهی بر استواری و صبوری ملتی است که تنها با اراده خود در برابر دشمنان ایستاد و اکنون در هر کوی و برزنی یاد شهیدانی جاری و ساری است که عزت ایران را سبب شدند. اکنون با گذشت قریب به 3 دهه از پایان جنگ تحمیلی، ثبات و امنیت موجود در کشورمان را بدون شک باید متأثر از مقاومت کم‌نظیر ملت ایران در دوران دفاع مقدس بدانیم. اگر دفاع ما در برابر دشمن بعثی جانانه و سلحشورانه نبود، تضمینی بر یکپارچگی و استواری این سرزمین وجود نداشت. اگر جبهه‌ها خالی از مردان غیرتمند بود، دیگر نامی از ایران و ایرانی بجای نمی‌ماند و دشمن بعثی که حتی مهیای شلیک بمب‌های شیمیایی به شهرها و روستاهای کشورمان شده بود، نشانی از ایران و ایرانی به جای نمی‌گذارد.
جامعه‌ای که دچار فراموشی شود، آینده‌ای نخواهد داشت. به علت بی لیاقتی بعضی از شاهان حاکم ایران حتی در مواردی بدون جنگ و خون ریزی، قسمتی از خاک ایران جدا شده و متأسفانه تبدیل به پایگاه برای دشمنانمان گردیده، توجه فرمائید:
-آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد. (حدود ٢٠۵ سال پیش) -منطقه نخجوان و ارمنستان بموجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی درزمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد (یعنی حدود ١٩٠ سال پیش) -افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١۶١ سال پیش) - پاکستان و سیستان بموجب قرارداد ننگین حکمیت « گلدسمیت» در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن  در سال ۱۹۰۵ میلادی  از ایران جدا شد (یعنی حدود ١١٣ سال پیش) - مجمع الجزایر بحرین در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد ( یعنی حدود 48 سال پیش)
اما می دانیم که در جنگ تحمیلی مدت ۸ سال با دنیا جنگیدیم، حدود ۱۸۸۰۱۵ نفر شهید دادیم  ( در میدان جنگ و هم بمباران شهرها تا روز آتش بس) که ۳۶ هزار نفر از آنان دانش آموز بودند.
حال با افتخار اعلام می کنیم که، یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم. به هر حال مهم است که مردمی که در روزگار صلح در امنیت نفس می‌کشند، بدانند که شرایط آشتی خود را مدیون چه کسانی هستند. بنابراین در حال و همه زمان ها (جهت قدردانی از شهدا و رزمندگان و آزادگان و نیز خانواده صبور آنان و برای الگوسازی و پرورش نسل جوان که نیاز به قهرمانان راستین دارند) لازم است که در نکوداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و قدر دانی از رزمندگان و آزادگان و خانواده معظم آنها بکوشیم.
نمونه هایی از گرامی داشتن جنگ ها در دنیا مداقه نمائید تا بدانید چرا ما میگوئیم هفته دفاع مقدس و یاد جنگ 8 ساله تحمیلی را گرامی میداریم : از سنگ‌نوشته‌ها و نقش برجسته‌هایی در تمدن بین النهرین و تمدن ایلامی، طاق نصرت و ستون یادبود سپتيموس، تیتوس و تراژان مربوط به سرداران فاتح جنگ‌های امپراطوری روم، یادمان قیام ورشو، یادمان کشتگان نبرد ورونژ روسیه توسط آلمان نازی، یادمان سنت جولیان بلژیک به یاد کشتگان حمله شیمیایی به سربازان کانادایی، یادبود افسران نیروی هوایی انگلیس، یادمان سربازان گمنام برزیلی کشته شده در جنگ جهانی دوم، یادمان زنان جنگ جهانی دوم- لندن انگلیس و ...

بسیجی – حیدر مجدنیا
هفته دفاع مقدس 1400



کانال خبری نوای جنوب

مرتبط:
برچسب ها:
حیدر مجدنیا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار