نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 30 شهريور 1400 - 13:49

نوای جنوب:کارگران پیمانکاری سال‌هاست که به دنبال برابری و حذف پیمانکاران هستند. شرایط کار سخت و ساعت‌های کاری‌ طولانی این کارگران را کلافه کرده است.

نوای جنوب:کارگران پیمانکاری سال‌هاست که به دنبال برابری و حذف پیمانکاران هستند. شرایط کار سخت و ساعت‌های کاری‌ طولانی این کارگران را کلافه کرده است. هفته گذشته تعدادی از کارگران پالایشگاه گاز فجر جم نسبت به پایین بودن دستمزدها و شرایط شغلی خود اعتراض کردند و در محوطه این پالایشگاه تجمع کردند. حاضران خواسته‌های خود را «حذف اضافه کاری غیرموظفی و پرداخت نشدن حقوق معوقه یکسان با دیگر شرکت‌های گازی و نفتی همجوار» اعلام کردند. معترضان نیروهای پیمانی پالایشگاه فجر بهبود شرایط شغلی خود را خواستارند و می‌گویند: چون ارکان ثالث هستند نباید از همه حقوق محروم باشند.

اعتراضات سه ساعته کارگران پالایشگاه فجرجم؛ مسئولین قول رسیدگی دادند

یکی از کارگران این پالایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بیمه تکمیلی درمان کارگران، پرداخت نشدن معوقات طرح طبقه‌بندی نفت به صورت کامل از سوی پیمانکاران خواسته‌های کارگران در دو روز اعتراضی  بود که اکنون به پایان رسیده است.

یزدان شهیدزاده تصریح کرد: فرماندار شهرستان جم قول پیگیری مجدانه داده و این اطمینان خاطر را داد که مشکلات از طریق پالایشگاه حل شده و در سطح وزارت خانه بررسی می‌شود، از این رو کارگران به ادامه فعالیت پرداخته‌اند و اکنون منتظر نتیجه پیگیری‌ها هستند.

وی بیان کرد: فرماندار شهرستان جم از تشکیل یک کارگروه خبر داد و اعلام کرده که در این کارگروه از مجتمع گاز پارس جنوبی و مجمتع گاز فجر جم دعوت خواهد شد تا مشکلات پیگیری و حل شود.

این کارگر پالایشگاه فجر جم یادآور شد: تبعیض عامل اعتراض کارگران پیمانکاری پالایشگاه فجر جم شده است. همکاران ما در شرکت‌های دیگر از پاداش با رقم‌های بالاتر برخوردار شده‌اند، اما ما در شرایط یکسان دریافتی بسیار کمتری داشته‌ایم برای مثال کارگران پیمانی شرکت پارس جنوبی ۱۷تا۲۷ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند در حالی که نیروی پیمانی فجر جم یک تا هفت میلیون پاداش گرفته‌اند.  

شهیدزاده ادامه داد: این دو نیرو هر دو یکجا کار می‌کنند، اما پیمانشان با شرکت‌های مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران برای کارگران که چرخ دنده‌های این صنعت هستند احترام قائل شوند تا آن‌ها احساس کنند در مجموعه‌ای کار می‌کنند که مدیر پشتیبان آن‌ها است و در هنگام دغدغه‌ها به‌جای اینکه در مقابل آن‌ها قرار بگیرند در کنار آن‌ها خواهند بود.

فرماندار شهرستان جم نیز در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: کارگران پالایشگاه فجر جم برای سه ساعت نسبت به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق معترض شدند و به دنبال تحقق یک وحدت رویه برای همه شرکت‌ها در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل بودند. البته باید توجه داشت که شرایط آب و هوایی شهرستان‌ها و استان‌های همجوار با شهرستان جم برای اجرای این طرح متفاوت است.

محمد حسینی گفت: قرار شده است مجریان طرح با حضور در جمع کارکنان پالایشگاه فجر جم طرح طبقه‌بندی مشاغل را برای بررسی و قوانین را برای کارگران تشریح کنند. همچنین در صورت اجحاف حقی، مطالبات کارگران را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: برخی کارگران نسبت به حضور نیافتن مدیرعامل در جمع اعتراضی‌شان ناراحت بودند، اما مدیرعامل همان روز از کارگران خواسته بود که با حضور در نمازخانه مطالباتشان را پیگیری می‌کند، اما کارگران نپذیرفته و خواهان حضور مدیرعامل در محوطه شرکت بودند.

فرماندار شهرستان جم عنوان کرد: اعتراض کارگران پالایشگاه جم برای اولین بار بوده است و تنها برای چند ساعت اتفاق افتاد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اعتراض

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار