نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 فروردين 1400 - 15:50
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر

نوای جنوب: رها کردن آتشی که برای علامت دادن به بالگرد امدادی به منظور کمک برای چوپان آسیب دیده در کوه روشن شده بود، باعث آتش سوزی در ارتفاعات کردلان دشتی شد.

نوای جنوب:مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، آتش در ارتفاعات کردلان منطقه تنگ شور شهرستان دشتی و منطقه جاشک آبدان شهرستان دیر بعد از ۴۴ ساعت مهار شد.

جهانگیر دهقانی در گفتگو با ایرنا افزود: دوشنبه با سقوط یکی از دامداران منطقه از کوه مردم محلی برای علامت دادن به بالگرد امدادی آتش روشن می‌کنند تا از طریق دود مکان فرود را مشخص کنند، اما بعد از انجام عملیات امدادی به واسطه سهل انگاری آتش رها و موجب آتش سوزی ارتفاعات غرب روستای کردلان در محدوده منطقه تنگ شور شد.

او ادامه داد: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از مناطق دشتی، دیر، جم، نیرو‌های مردمی، محیط زیست، بسیج و سپاه آتش بعد از ۲۴ ساعت در ساعت ۱۸ روز سه شنبه مهار می‌شود، اما بعد از دو تا سه ساعت دوباره شعله ور و به سمت ارتفاعات منطقه جاشک آبدان شهرستان دیر کشیده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر عنوان کرد: در همین  زمینه با تلاش صورت گرفته از سوی بیش از ۱۲۰ نفر از نیرو‌های امدادی و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مردم آتش در ارتفاعات کردلان پیش از ظهر امروز و ساعت ۱۴ در منطقه جاشک آبدان مهار شده است

دهقانی گفت: با وجود مهار آتش، اما نیرو‌های محلی و یگان حفاظت همچنان در منطقه حضور دارند تا در صورت شعله ور شدن دوباره آتش در مناطق یاد شده اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز گفت: پوشش گیاهان علوفه ای، گیاهان مرتعی و گونه‌هایی همچون بنه، بادام و انجیر کوهی، گونه‌های بوته‌ای مثل گون از جمله گیاهان متنوع منطقه تنگ شور و جاشک هستند.

غلامرضا منتظری بیان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به علت تراکم پوشش علفی یکساله خشک از نوع بهمن، خطر آتش سوزی در مناطق مختلف استان بسیار بالا است و می‌طلبد مردم در راستای حفظ منابع طبیعی نکات ایمنی را رعایت و به این صورت از بروز آتش سوزی بپرهیزند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اتش سوزی دشتی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار