نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 اسفند 1399 - 13:28

نوای جنوب: اگر چای سیاه را به درستی مصرف نکنیم، مشکلات فراوانی در بخش‌های مختلف بدن به‌وجود خواهد آورد.

نوای جنوب:

مصرف هرگونه مواد خوراکی اگر به اندازه کافی و معقول باشد، نه‌تنها خطری برای بدن ندارد، بلکه مفید است، اما چنان‌چه همین ماده خوراکی بیشتر از حد معمول و نادرست مصرف شود، مضرات بسیاری برای بدن در پی دارد.

                                                   چای خوردن چه زمانی خطرناک است؟

چای سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست و مصرف بیش از حد آن، آسیب‌های فراوانی به بدن وارد می‌کند.

نخستین نقطه در بدن که مورد آسیب مصرف بیش از حد چای قرار می‌گیرد، مینای دندان است که به‌عنوان یک عامل مهم تیره شدن و پوسیدگی دندان به‌شمار می‌رود.

در چای سیاه، ماده‌ای به نام تئین وجود دارد که موجب افزایش ضربان قلب می‌شود و مصرف بیش از حد آن برای افرادی که ضربان قلب آنها بیشتر از ۸۰ است، توصیه نمی‌شود.

به‌دلیل وجود همین ماده در چای، مصرف بیش از حد آن موجب تهییج اعصاب و بروز عصبانیت و در برخی خانم‌ها باعث بروز اضطراب می‌شود.

از آن‌جا که چای سیاه حاوی مقدار زیادی کافئین و تئین است، به افراد مبتلا به زخم معده توصیه می‌شود که مصرف آن را کاهش دهند یا حداقل ۳ ساعت بعد از غذا چای بنوشند.

این موضوع مهم است که چای، چه ساعتی از روز مصرف شود و توصیه این است که به علت خالی بودن معده، افراد یک ساعت قبل از غذا از نوشیدن چای خودداری کنند.

بلافاصله بعد از غذا نیز نباید چای مصرف شود. مصرف چای بلافاصله پس از غذا به کاهش جذب اسیدفولیک، آهن و کلسیم در بدن منجر می‌شود و به مرور مشکلاتی مانند پوکی استخوان در افراد را به دنبال خواهد داشت.

البته مصرف کم چای سیاه در طول روز، به عملکرد بهتر کلیه و آرامش اعصاب کمک می‌کند. ما باید یاد بگیریم که هر ماده‌ای را به مقدار کم و میزان تعیین شده، استفاده کنیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
چای

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار