نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 28 بهمن 1399 - 12:39

نوای جنوب: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امروز جهان با حداقل سه سوش جهش یافته ویروس کرونا روبرو است و همه‌گیری این ویروس‌ها جامعه را تهدید می‌کند که مردم باید برای مصون ماندن از این خطر بسیار جدی عمل کنند.

نوای جنوب:دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان روز دوشنبه در باره  ویروس انگلیسی بیان کرد: در مورد ویژگی های ویروس جهش یافته انگلیسی هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد ولی آنچه مشخص است قابلیت انتقال سریعتر، بیماری‌زایی شدیدتر و توان ایجاد بیماری در گروه‌های سنی پائین تر در این ویروس وجود دارد به نحوی که نظام بهداشت و درمان انگلستان را در مدت کوتاهی به زانو درآورد.

 

وی ادامه داد: همه‌گیری و گردش ویروس جهش یافته انگلیسی مانند این است که با اپیدمی جدیدی مواجه شده‌ایم با این تفاوت که نسبت به گذشته تجربه بیشتری به دست آورده و می‌دانیم که چگونه باید رفتار کنیم البته بشرطی که با برنامه ریزی مناسب و هوشیاری اجازه گسترش ویروس را ندهیم و بتوانیم زنجیره انتقال را در همان مراحل اولیه قطع کنیم.

 

 

خواجه ئیان اضافه کرد: شواهد نشان می‌دهد که ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گردش یافته است و باید برای جلوگیری از گسترش آن تلاش شود که در این زمینه محدود کردن جابه جایی جمعیتی، برگزار نکردن اجتماع‌ها و پرهیز از تماس‌های نزدیک بین افراد تا جایی که ممکن است از جمله راهکارها است.

 

وی با اشاره به تغییر رنگ بندی استان‌های همسایه بیان کرد: با توجه به ارتباط وسیع با استان‌های همسایه در این شرایط احتمال ورود این ویروس به استان بوشهر دور از انتظار نیست و  توصیه اکید می‌شود در صورت امکان مسافرت‌های غیرضروری و مراسم را لغو و یا به تعویق بیاندازند.

 

به گفته خواجه ئیان، با توجه به خطرناک بودن ویروس جهش یافته انگلیسی شاید مجبور به اعمال محدودیت‌های شدیدی در این زمینه شویم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه با کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها شرایط گنونی برای انتقال ویروس مناسب‌تر شده‌است و اگر این شرایط کنترل نشود شاید سه تا چهار هفته آینده در زمینه شیوع ویروس به وضعیت دشواری برسیم و به این صورت نظام بهداشت و درمان با مشکل روبرو شود.

خواجه ئیان تاکید کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی اپیدمی سنگینی ایجاد می‌کند در همین راستا باید میدان مبارزه را قبل از اینکه اپیدمی گسترش یابد از بیمارستان‌ها به بیرون کشید و پیشگیری را در اولویت قرار داد تا خسارت‌های جانی به حداقل برسد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی در این شرایط حساس اصراری برای گرفتن مجوز لازم برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی نداشته باشند و تجمع‌ها، نشست‌ها و جلسه‌ها را کاهش دهند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار