نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 بهمن 1399 - 20:28

نوای جنوب:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون ۱۳۰ نفر از کارکنان واجدان شرایط بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بیمارستان‌های این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

نوای جنوب: دکتر سعید کشمیری درگفت و گو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده در ۲۱ روز آینده این افراد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: محموله دوم واکسن کرونا وارد کشور شده و در سه تا چهار روز آینده سهمیه جدیدی به این استان تخصیص می‌یابد در همین ارتباط در مرحله دوم افرادی که در اورژانس کار می‌کنند مشمول دریافت واکسن کرونا می‌شوند.

به گفته کشمیری براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است همه کارکنانی که با بیماران درگیر هستند تا پایان سال در مرحله نخست واکسن را دریافت کنند.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌شود یک میلیون نفر در کل کشور واکسن کرونا دریافت کنند که از این جمعیت حدود یکهزار نفر در استان بوشهر هستند.

کشمیری در باره ویروس کرونا جهش یافته گفت: هنوز هیچ مورد مثبتی از ویروس جهش یافته در این استان مشاهده نشده‌است ولی با توجه به خطرناک بودن این نوع از ویروس و قرمز و نارنجی شدن بسیاری از شهرستان‌های استان خوزستان و بالا بودن میزان عفونت در این شهرها به عنوان استان همجوار با بوشهر باید در این زمینه هوشیارانه برخورد کرد.

وی در باره آماده سازی و پذیرش بیماران در بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر بیان کرد: هنوز انتقال بیماران به بیمارستان شهدای هسته‌ای انجام نشده‌است و برای انجام این کار باید هماهنگی بین تاسیسات بیمارستان با دستگاه‌هایی که نصب شده انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بعد از اطمینان از وسایل نصب شده از جمله سیستم‌های اکسیژن ساز  و انجام تست بیماران کرونایی به تدریج به بیمارستان شهدای هسته‌ای منتقل می‌شوند.

کشمیری ادامه داد: جداسازی بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر و انتقال آنها به بیمارستان شهدای هسته‌ای در بازگشت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به کارکرد اصلی خود در راستای رفاه مردم ضروری است.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته‌ای یک دستگاه سی تی اکسن، اکسیژن ساز و ۲۵ تخت ویژه به ظرفیت استفاده اضافه شده‌است و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر جابه جایی بیماران کرونایی به این بیمارستان انجام شود.

بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته ای بوشهر روز پنجشنبه درآئین هفدهمین پویش ره سلامت به صورت ویدئو کنفرانس به دستور رئیس جمهوری و با حضور معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

نخستین مرحله تزریق واکسن کرونا با استفاده از واکسن "اسپوتنیک وی"» روسی همزمان با سراسر کشور از ۲۱ بهمن ماه در استان بوشهر آغاز شده‌است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
واکسن کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار