نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 بهمن 1399 - 08:27
در جلسه شورای آب استان:

نوای جنوب:جلسه شورای آب استان بوشهر باحضور عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر ،معاون استاندار اعضاء شورای آب استان و فرمانداران شهرستان های استان برگزار گردید





 

نوای جنوب:جلسه شورای آب استان بوشهر باحضور عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر ،معاون استاندار ،اعضای شورای آب استان و فرمانداران شهرستان های استان برگزار گردید ودراین جلسه استاندار بوشهر از تلاش های شرکت آب وفاضلاب استان بوشهردرجهت خدمات آبرسانی تقدیرنمود.
عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان بوشهرنیز دراین جلسه ضمن اشاره به وضعیت بارندگی ومیانگین بارش ها در سال جاری گفت : کاهش شدید بارندگی در سال جاری در استان بوشهر ونیز استان های همجوار که بیشتر منابع آب استان از این استان ها تامین می شود موجب کاهش شدید منابع تامین آب استان گردیده است که در این راستا ایجاد تعادل درتامین ،توزیع ومصرف آب جهت گذر از کم آبی ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد.
وی گفت: شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر علی رغم محدودیت های موجود درخصوص منابع تامین آّب دراستان تلاش می نماید بااجرای برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت این مشکلات رابه حداقل برساند وجهت رسیدن به اهداف خدمات آبرسانی دراستان علاوه بر تلاش های شرکت آب وفاضلاب ،نیازمند همکاری وهمراهی مردم ورعایت حداکثرصرفه جویی درمصرف آب ازسوی آن ها می باشد.
وی یکی از برنامه های مهم در دست اجرای این شرکت را جهت رفع مشکلات موجود اجرای طرح های آبشیرین کن در استان عنوان نمود وگفت: هم اکنون طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که با تکمیل آنها مشکلات آب آشامیدنی این مناطق برطرف خواهد شد.
وی گفت :بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فاز نخست ۳ پروژه‌ آب شیرین‌کن ، ۳۵ هزار بوشهر وآب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی برازجان و ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف به جم در مجموع به ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب از تابستان سال ۱۴۰۰ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود و بیش از ۲۰ هزار مترمکعب به ظرفیت تامین آب استان می‌افزاید.
حمزه‌پور درخصوص روند اجرای پروژه‌ آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی شهر بوشهر تصریح کرد: این پروژه روند اجرایی مطلوبی دارد که بر اساس تعهد پیمانکار و سرمایه‌گذار فاز نخست آن به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب قبل از فصل تابستان وارد مدار تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای پروژه آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی کنگان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طرح توسعه ۲۵ درصدی این طرح در دست اجرا است که با عملیاتی شدن آن ظرفیت تولید آب از این پروژه به ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش می‌یابد.
وی همچنین در خصوص اجرای طرح نشت یابی گفت : اجرای طرح نشت‌یابی برای کاهش هدررفت آب به صورت آزمایشی برای اولین بار در کشور برای ترمیم فرسودگی شبکه آبرسانی و افزوده شدن ظرفیت و توزیع مناسب و عادلانه آب در شهرهای کنگان و بوشهر در حال اجرا است.
وی میزان سرمایه‌گذاری طرح نشت‌یابی شبکه‌ها را ۱۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: طرح نشت‌یابی از روش ماهواره‌ای در ۵۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی شهرهای بوشهر و کنگان اجرا شده که با تکمیل آن در مدت شش سال بیش از ۵ هزار مترمکعب آب به ظرفیت منابع آب این شهرها افزوده می‌شود.
حمزه‌پور اجرای خط انتقال آب از تنگ‌سدر دشتی، نوسازی شبکه‌های آبرسانی، مخازن ذخیره آب، و پروژه‌های مختلف دیگر آبرسانی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد .
استاندار بوشهرنیز در نشست شورای آب استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در اجرای طرح‌های آبرسانی اظهار داشت: در راستای حل مشکلات آبرسانی طرح‌های مهمی با همکاری و تعامل شرکت آب و فاضلاب در حال اجرا است که تخصیص اعتبارات این طرح‌ها در اولویت است.
وی از اجرای پروژه آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر خبر داد و تاکید کرد: بر اساس تعهد سرمایه‌گذار فاز نخست این پروژه اوائل سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که تامین برق این پروژه باید در اولویت برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر قرار بگیرد.
استانداربوشهر با قدردانی از اجرای طرح نشت‌یابی شبکه‌های آبرسانی بوشهر و کنگان گفت: این پروژه که برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود استان بوشهر به عنوان پایلوت انتخاب شده که تاثیر مهمی در حل مشکل شبکه‌های فرسوده و توزیع عادلانه آب دارد.
وی، تخصیص اعتبارات حوزه تامین آب در شهرستان‌های استان بوشهر را در اولویت دانست و افزود: اعتبارات مصوب برای اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر تخصیص می‌یابد.
استاندار بوشهر حل مشکلات آبرسانی در شهرها و روستاها را در اولویت برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه تابستان سختی در تامین آب_آشامیدنی پیش‌روی استان بوشهر است تکمیل پروژه‌های در دست اجرا از این مشکلات می‌کاهد.
گراوند با تاکید بر تسریع اجرای پروژه‌های آبرسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان خاطر نشان کرد: مردم انتظار دارند پروژه‌های آبرسانی بر اساس برنامه تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شود از این نظر در تکمیل پروژه آب شیرین‌کن سیراف- جم، ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر و طرح‌های آبرسانی دیگر تسریع شود.
وی بر قطع انشعابات غیرمجاز آب در شهرها و روستاهای استان بوشهر تاکید کرد: قطع انشعابات آب غیرمجاز قاطعانه در استان بوشهر ادامه می‌یابد چراکه ما، مسئول تامین آب آشامیدنی مردم هستیم و با هر نوع انشعاب غیرمجاز قاطعانه برخورد می‌شود.
استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر در نوسازی و شبکه آبرسانی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۷۱۲ کیلومتر شبکه فرسوده حوزه روستایی و ۲۰۰ کیلومتر حوزه شهری استان بوشهر بازسازی شده که کار بزرگی است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
حمزه پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار