نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 دي 1399 - 11:15

نوای جنوب:به گفته این مقام بهداشتی، تخم‌مرغ باید در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری شود تا زنجیره سرد برای بهداشت این ماده غذایی حفظ شود.

نوای جنوب:رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر با بیان این مطلب گفت: این اقدام در راستای ارتقای بهداشت تخم‌مرغ و با هدف توجه به سلامت افراد جامعه همگام با سطح کشور انجام می‌شود.

دکتر محمدرضا عباسی افزود: در قالب این طرح تخم‌مرغها در اندازه های مختلف به طور مثال  ۶ تایی، هشت تایی و یا ۹ تایی بسته‌بندی می‌شوند و فروش آن به صورت فله‌ای و خارج از یخچال ممنوع است.

وی اضافه کرد: شناسنامه دار کردن تخم‌مرغ تولیدی و همچنین رعایت زنجیره سرد در نگهداری تخم مرغ از جمله اهدافی است که با بسته‌بندی یخچالی محقق خواهد شد چرا که امکان فاسد بودن و شکسته‌شدن تخم مرغهای بدون شناسامه و فاقد بسته‌بندی وجود دارد.

او تاکید کرد: تخم‌مرغ باید در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری شود.

عباسی افزود: بدین منظور عرضه تخم‌ مرغ در تمامی فروشگاهها و مراکز عرضه تخم‌مرغ استان در یخچال باید صورت بگیرد و از اول بهمن ماه در صورت مشاهده تخم‌مرغ فاقد بسته‌بندی و یا شرایط نگهداری غیریخچالی، در چهارچوب ضوابط و مقررات بهداشتی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
تخم مرغ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار