نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 آبان 1399 - 20:12

نوای جنوب: از هفته های گذشته سیمان در استان بوشهر با کمبود مواجه شده، در عین حال، افزایش قیمت غیرمنطقی داشته است.

نوای جنوب: از هفته های گذشته سیمان در استان بوشهر با کمبود مواجه شده، در عین حال، افزایش قیمت غیرمنطقی داشته است.


.

: از هفته های گذشته سیمان در استان بوشهر با کمبود مواجه شده، در عین حال، افزایش قیمت غیرمنطقی داشته است.

 نگاهی به بازار مصالح ساختمانی نشان می دهد قیمت یک پاکت سیمان در مغازه ها به قیمت 28 هزارتومان رسیده و فروشندگان، علت این موضوع را عدم عرضه سیمان توسط کارخانه ها در استان می دانند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان بوشهر این اتفاق را ناشی از تعمیرات در کارخانه سیمان دشتستان می داند و می گوید: اکنون استان بوشهر روزانه با ۲ هزار تن کمبود سیمان روبه‌رو است.

ابوالقاسم محمدزاده با بیان اینکه استان دارای 3 کارخانه سیمان است، به تسنیم گفته: در این کارخانه‌ها روزانه 13 هزار تن شامل شش هزار تن در کارخانه سیمان ساروج کنگان و در کارخانه‌های سیمان دشتستان و دشتی هر کدام روزانه 3 هزار و 500 تن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه "از تولید شش‌هزار تنی کارخانه ساروج کنگان بیش از 4 هزار تن آن کلینکر است" گفت: کلینکرها به صورت مستقیم به کشورهای مختلف صادر می‌شود و 2 هزار تن دیگر این کارخانه با توجه به استقرار اسکله صادراتی 300 تن به مصارف مردمی و 1700 تن دیگر یا به پروژه‌های عمرانی استان اختصاص دارد و یا صادر می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت درباره مشکل پیش آمده بیان کرد: مشکلات اخیر در بازار سیمان استان بوشهر به سبب افزایش قیمت ارز و توجبه پذیری صادرات، تخصیص سیمان‌های تولیدی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله سدها، فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر و سایر پروژه‌های عمرانی مانند پل سازی، جاده سازی است.

محمدزاده با بیان اینکه زمان مصرف سیمان در استان بوشهر فصل سرما افزایش می‌یابد افزود: در این فصل ساخت‌ و سازها نسبت به ایام فصل گرما افزایش می‌یابد به همین سبب بازار سیمان در استان بوشهر تحت تاثیر قرار داده و کمبود ایجاد شده است.

وی، با اشاره به اورهال کارخانه سیمان دشتستان خاطرنشان کرد: این کارخانه که روزانه 3 هزار و 500 تن تولید سیمان دارد به سبب برخی تعمیرات دوره‌ای و به‌روز رسانی آن اکنون تولید این کارخانه روزانه به 500 تن کاهش یافته است.

وی، با بیان اینکه برای جبران کمبود سیمان از استان هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان درخواست کمک شده، می گوید: براساس قول کارخانه‌داران سیمان، تا 20 آبان این مشکل برطرف می‌شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شرکت سیمان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار