نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 07 مهر 1399 - 11:10

نوای جنوب:شکوهی پور گفت: مجموع بارش استان در سال زراعی گذشته (۹۸-۹۹)، ۳۸۸.۲ میلیمتر بود که نسبت به میانگین بلند مدت استان ۴۴.۸ درصد (۱۲۰.۱میلیمتر) و نسبت به سال زراعی ۹۸-۹۷ در حدود ۷ درصدافزایش اشت.

نوای جنوب:شکوهی پور گفت: مجموع بارش استان در سال زراعی گذشته (۹۸-۹۹)، ۳۸۸.۲ میلیمتر بود که نسبت به میانگین بلند مدت استان ۴۴.۸ درصد (۱۲۰.۱میلیمتر) و نسبت به سال زراعی ۹۸-۹۷ در حدود ۷ درصدافزایش اشت.


 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: اغلب مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد بارش استان درسه ماهه پاییز امسال به طور آشکاری کمتر از میانگین است.

 فرج الله شکوهی پور بیان کرد: اغلب مدل‌های اقلیمی مورد استفاده در سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که بارش استان درسه ماهه پاییز امسال (مهر، آبان و آذر) به طور آشکاری کمتر از میانگین است.

او عنوان کرد: مراکز اقلیمی خارجی نیز در مجموع بارش سه ماهه (از ۱۱ مهر تا ۱۱ دی) را در غالب نقاط استان ۴۵ تا ۵۰ درصد کمتر از میانگین پیش‌بینی کرده‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهربا اشاره به اینکه میانگین بارش استان در فصل پاییز ۱۰۳ میلیمتر است، افزود: میانگین بارش در استان در ماه مهر ۱.۷ میلیمتر است که بر اساس نقشه‌های پیش بینی ماهانه انتظار می‌رود بارش استان در این ماه در حد میانگین یا کمی کمتر از میانگین باشد.

شکوهی پور با بیان اینکه میانگین بارش استان در آبان ۳۷.۵ میلیمتر است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود آبان در بیشتر نقاط استان ۵ تا ۱۰ میلیمترکمتر از میانگین باران ببارد.

او میانگین بارش در آذر را ۶۳.۴ میلیمتر عنوان کرد و گفت: میزان میانگین بارش در آذر در شهرستان‌های دیلم و گناوه و بخش‌هایی از شمال و شرق دشتستان ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر کمتر از میانگین، در سایر نقاط ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر و در بخش‌هایی از سواحل تنگستان، شهرستان‌های جم و عسلویه ۵ تا ۱۰ میلیمتر کمتر از میانگین پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر دمای هوا را هم در سه ماهه پاییز (مهر، آبان و آذر) ۵ دهم تا یک درجه سلسیوس بیش از میانگین پیش‌بینی کرد وافزود: میانگین دمای هوا در فصل پاییز در استان  ۲۴.۳ درجه سلسیوس است.

شکوهی پور گفت: مجموع بارش استان در سال زراعی گذشته (۹۸-۹۹)، ۳۸۸.۲ میلیمتر بود که نسبت به میانگین بلند مدت استان ۴۴.۸ درصد (۱۲۰.۱میلیمتر) و نسبت به سال زراعی ۹۸-۹۷ در حدود ۷ درصدافزایش اشت.

او بیان کرد: بیشترین مقداربارش در سال زراعی گذشته با ۵۷۶.۷ در شهرستان کنگان به ثبت رسید و کمترین میزان با شهرستان دیلم با ۲۴۲.۹ میلیمتر مربوط به دیلم بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پاییز

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار