نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 شهريور 1399 - 10:03
در نامه ای

نوای جنوب:4 عضو شورای شهر بوشهر در نامه ای خطاب به وزیر کشور، روند انتخاب حسین صالحیان شهردار جدید بوشهر را غیرقانونی دانسته اند.

نوای جنوب:4 عضو شورای شهر بوشهر در نامه ای خطاب به وزیر کشور، روند انتخاب حسین صالحیان شهردار جدید بوشهر را غیرقانونی دانسته اند.

این نامه به امضای مهرزاد آسایش، کیوان هاشم زاده، عبدالخالق برزگرزاده و اکبر توسلی رسیده است.

دوشنبه گذشته در جلسه علنی شورای شهر بوشهر پس از حضور و ارائه برنامه 5 گزینه تصدی شهرداری، نهایتا حسین صالحیان معاون خدمات شهری شهرداری یزد با 5 رای به عنوان شهردار بوشهر انتخاب شد، اما 4 عضو که به وی رای نداده بودند، با ترک جلسه، از امضای صورتجلسه خودداری کردند.

اما  ابوذر  دهدار رئیس شورای شهر بوشهر در جوابیه ای مواردی را به این 4عضو شورا منتسب نموده است

رئیس و سخنگوی شورای شهر بوشهر درخصوص اعتراض 4 عضو شورا درباره روند انتخاب شهردار جدید مرکز استان بیانیه ای منتشر کرد.

در این بیانیه  روند رای گیری برای حسین صالحیان شهردار جدید قانونی عنوان شده است.

متن بیانیه ابوذر دهدار در ادامه می خوانید:

شهروندان گرامی بوشهر

احتراماً در خصوص حواشی موضوع انتخاب شهردار بندر بوشهر مواردی را جهت تنویر موضوع حضورتان اعلام می نمايم. بدواً لازم مي بينم در خصوص اتفاقاتی که در این سه سال که از عمر شورا می گذرد نکاتی را به صورت گلایه از چند عضو شورا بیان نمایم.

از ابتدای امر چند عضو شورا بخصوص احدی از آن ها با کارشکنی و عدم پذیرش نظر جمعی شورا، همواره باعث حاشیه سازی و تضعیف جایگاه شورا گردیده اند و عملاً این اقدامات سبب گردیده تا این شورا بیشتر انرژی خود را صرف این حاشیه ها نماید. از عدم حضور در جلسات مهم شورا، موضوع عزل شهرداران تا انتخاب شهردار اخیر، که عمدتاً این مسائل هیچگاه از سوی مقامات ذی صلاح مخدوش تلقی نگردیده و در انتها تنها زمان و انرژی شورا را صرف اموری نموده که نهایتاً منتج به تائید مصوبات شورا گردیده است. در واقع شورا قسمت قابل توجهی از زمان خود را صرف اثبات قانونی بودن مصوبات خود نموده که اگر این حاشیه سازی ها نبود شاید این شورا کارنامه ی قابل قبول تری می داشت.

اما در خصوص حاشیه اخیر و بخصوص نامه چهار عضو شورا به وزیر محترم کشور، این شورا با توجه به عدم تائید حکم شهردار منتخب (آقای خورشیدیان)، مجددا با دستور جلسه ای مقرر کرد تا اعضا نسبت به معرفی کاندیدای خود اقدام و نهایتاً نسبت به انتخاب شهردار رای گیری شود.

متاسفانه این چهار عضو بعد از اینکه کاندیدای مورد نظر آن ها منتخب نگردیده اظهاراتی را بیان نموده اند که نه تنها کذب محض می باشد بلکه اصول اخلاقی نیز در آن رعایت نگردیده است که در پاسخ به این اظهارات مواردی را به اطلاع شهروندان می رساند:

1. در نامه مذکور درج گردیده که جلسه انتخاب شهردار از نظر حقوقی واجد ایراد بوده؟! حال باید از این چهار عضو پرسید اگر انتخاب شهردار از نظر حقوقی ایراد داشته چرا برادرزاده خودتان را معرفی نموده اید؟ یا یکی از آنها چرا خودش بعنوان کاندیدا ثبت نام کرد؟ و عضو دیگر چرا از یک روز قبل از رای گیری اقدام به رایزنی جهت اخذ رای برای کاندیداي مورد نظر خود که اتفاقاً از استان همجوار بوده، نمود؟ و اصولاً چرا در جلسه ای که از نظر شما غیر قانونی بوده شرکت کرده و رای داده اید؟ آن هم جلسه ای که هفت ساعت به طول انجامیده!!! اگر بر فرض کاندیدای مورد نظر این اعضا رای اکثریت را اخذ می کرد، این حاشیه ها رخ می داد؟ پس جایگاه تصمیمات جمعی و نظر اکثریت شورا کجاست؟

2. برخلاف مطلب عنوان شده در نامه 4 عضو شورا، اصولاً هیچگاه مقرر نبوده که انتخاب شهردار دو مرحله ای باشد کما اینکه روشن و مبرهن است اگر هیچ یک از کاندیداها حائز حد نصاب لازم نمی شدند انتخاب شهردار به مرحله دوم کشیده می شد. این در حالیست که بر اساس آراء ماخوذه، آقای صالحیان با اخذ اکثریت آراء و حد نصاب قانونی بعنوان شهردار منتخب تعیین و قانوناً در صورت تنفیذ حکم ایشان از سوی مراجع ذی صلاح، ایشان شهردار منتخب شهر بوشهر خواهند بود.

3. نکته حائز اهمیت این است هر 9 عضو شورا در جلسه انتخاب شهردار حاضر و اتفاقاً در رای گیری نیز شرکت نموده اند (تعرفه های رای گیری هر 9 عضو موجود که در صورت نیاز در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت) حال اینکه ادعا دارند رای گیری قانونی نیست سوالی ست که می بایست خود این عزیزان پاسخگو باشند.

در پایان همه این عزیزان را به احترام به نظر جمعی و قانونمداری دعوت می نمایم که فلسفه وجودی شورا نیز همین رجوع به خرد جمعی و احترام به قانونمندیست. با امید اینکه با شروع بکار شهردار جدید بیش از پیش بتوانیم خدمتگذار شهروندان فهیم بوشهری باشیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شورای بوشهر

نظرات کاربران
من رزومه صالحیان رو بررسی کردم از هر نظر شایسته پست شهرداری بوشهر بود کمی تامل کنید تا شهری آباد داشته باشیم
تمام وقت شورا و شهر رو گرفتید و کلا شهررو ول کردید و چسپیدید به متهم کردن همدیگه، متاسفم برای بوشهر بزرگ که شماها اعضاء شورای اون هستید.
خدا رو درنظر بگیرید
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار