نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 مرداد 1399 - 19:17

نوای جنوب: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون در تامین آب به بحران نرسیده‌ایم گفت: گرمای شدید و مقابله با کرونا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در شهرها و روستاهای استان بوشهر مصرف آب آشامیدنی را افزایش داده است.

نوای جنوب:

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون در تامین آب به بحران نرسیده‌ایم گفت: گرمای شدید و مقابله با کرونا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در شهرها و روستاهای استان بوشهر مصرف آب آشامیدنی را افزایش داده است.

  عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به تشکیل شورای آب و نقش آن در  بررسی وضعیت و تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان بوشهر اظهار داشت: این جلسات به صورت مستمر هر دو هفته یکبار تشکیل و موارد و مشکلات به صورت پروژه‌ای مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و مشکلات برطرف می‌شود.

وی، با بیان اینکه تابستان امسال با گرمای شدید آن بدون هیچ بحرانی در حال گذر است افزود: گرمای بی‌سابقه و از سوی دیگر شرایط کرونایی زمینه افزایش مصرف آب آشامیدنی را فراهم کرد به‌گونه‌ای که بین 20 تا 30 درصد در شهرها و روستاها مصرف آب به سبب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: با وجود افزایش مصرف آب و پای‌کار بودن مجموعه کارکنان شرکت آبفای استان  و پشتیبانی استاندار بوشهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی، همراهی اصحاب رسانه در اطلاع رسانی در جامعه و همراهی، مشارکت فعال و همه جانبه مردم و مشترکان آب ، سبب شد به رغم  این مسائل هیچ تنش آبی ثبت نشود و نزد مردم رو سفید بیرون بیاییم هر چند کمبودهایی در استان بوشهر وجود دارد.

حمزه‌پور، با بیان اینکه در تامین آب آشامیدنی به بحران نرسیده‌ایم گفت:  ممکن است برخی نقاط برای تامین آب دارای مشکل باشند ولی در تابستان گرم استان بوشهر تاکنون به بحران نرسیده‌ایم که از همراهی مردم استان بوشهر قدردانی می‌شود.

وی، با قدردانی از اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و سایت‌های محلی اطلاع رسانی استان بوشهر در همراهی با شرکت آب و فاضلاب گفت: برای تسریع در اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر اعتبارات لازم تخصیص یافته که  افتتاح برخی پروژه‌ها در هفته دولت از آن جمله است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تخصیص اعتبارات در تکمیل پروژه فاضلاب بوشهر خبر داد و بیان کرد: با پیگیری استاندار بوشهر از محل سفر استانی رئیس جمهور، 30 میلیارد تومان به‌زودی به شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تخصیص می‌یابد.

حمزه‌پور با اشاره به اجرای طرح آبرسانی تنگ سدر در دشتی تصریح کرد: در اجرای این طرح 10 میلیارد تومان اعتبار تامین شده که  مشکل آب مناطق مختلف شهرستان دشتی و تنگستان برطرف می‌کند.

وی، با اشاره به اجرای خط انتقال آب سیراف-جم خاطر نشان کرد: برای تسریع در اجرای این طرح با پیگیری استاندار بوشهر، 30 میلیارد تومان به‌زودی ابلاغ می‌شود که نقش مهمی در تکمیل این پروژه در تامین آب آشامیدنی مردم این شهرستان‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهراز تامین تسهیلات 100 میلیارد تومانی برای تسریع در اجرای طرح آب شیرین‌کن سیراف جم خبر داد و افزود: پیگیری‌هایی برای پیش‌خرید آب تولیدی از این پروژه انجام شده و به زودی و تامین اعتبار می‌شود که نقش مهمی در تسریع آن دارد.

حمزه‌پور  با بیان اینکه در این راستا خوشبختانه دیدگاه و هماهنگی مطلوبی در حوزه آب وجود دارد خاطرنشان کرد: این هماهنگی و تعامل سبب شده که بر مسائل و مشکلات فائق بیاییم و روز به روز پروژه‌های آبرسانی تسریع یابد تا بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شود.

وی از تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی خبر داد و تصریح کرد: در راستای تسریع اجرای این پروژه، مشکل تامین خط برق آن با پیگیری استاندار بوشهر  و دستور وزیر نیرو برطرف شد و پروژه به خوبی در حال اجراء است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر مشکل دیرینه آب آشامیدنی بوشهر برای همیشه برطرف می‌شود گفت: در اجرای این طرح افزون بر 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که افتتاح و تکمیل آن بر اساس وعده سرمایه‌گذار اوایل سال آینده و قبل از فصل تابستان است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
حمزه پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار