نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 15 مرداد 1399 - 23:44

نوای جنوب:نگاهی به داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که طی 10 ماه اخیر، بوشهر در تورم روستایی همواره بین 5 استان بالای کشور بوده که قابل تامل است.

نوای جنوب:براساس گزارش مرکز آمار، بررسی هزینه و درآمد خانوار روستایی در ماه گذشته (تیرماه) نشان می دهد روستانشینان بوشهری با تورم 30.9 درصد رتبه سوم کشوری را از این نظر دارد.

در این شاخص، تنها استان های همدان و تهران بالاتر از بوشهر هستند.

نگاهی به داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که طی 10 ماه اخیر، بوشهر در تورم روستایی همواره بین 5 استان بالای کشور بوده است که قابل تامل است.

اما چرا نرخ تورم در روستاها از شهرها بالاتر است؟

جعفر خیرخواهان، استاد اقتصاد در این خصوص به دورانی اشاره می‌کند که هزینه‌ زندگی در روستاها کمتر از شهرها بود. او می‌گوید: قبلا روستاها تولیدکننده و خودکفا بودند اما الان خانوار روستایی عملا به شهرها وابسته‌اند و برخی اقلام را باید از شهر و توسط واسطه‌ها تهیه کنند. این وابستگی و واسطه‌گری یکی از دلایل افزایش هزینه‌های زندگی و در نتیجه نرخ تورم در روستاهاست.

مشاور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به پراکندگی روستاها و کوچک بودن جمعیت یک روستا در مقایسه با شهر نیز اشاره می‌کند که رساندن کالاها از شهر به روستا را با سرانه هزینه بالاتری همراه می‌کند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
تورم

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار