نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 تير 1399 - 13:32

نوای جنوب:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به ثبت چهار مورد فوتی جدید، گفت: تعداد قربانیان کرونا در این استان به ۹۹ نفر رسیده است.

 

نوای جنوب:

کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به ثبت چهار مورد فوتی جدید، گفت: تعداد قربانیان کرونا در این استان به ۹۹ نفر رسیده است.

 

 سعید کشمیری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و به این ترتیب تعداد بیماران بستری در این بخش‌ها به ۲۸۵ نفر رسیده است.

او بابیان اینکه اکنون ۱۱۸ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۰ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

جان باختن چهار بیمار کرونایی دیگر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت چهار مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۹۹ رسید.

کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۰ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: بیش از نیمی از این تعداد یعنی ۲۱ مورد با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

ماسک را درست استفاده کنید

او بر توجه به نحوه صحیح استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: قبل و بعد از پوشیدن ماسک باید دست‌ها به‌دقت شسته یا ضدعفونی شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در صورت احساس ناراحتی هنگام استفاده از ماسک این است که برخی آن را زیر بینی قرار می‌دهند یا به طور کامل از صورت پایین می‌آورند و زیر چانه قرار می‌دهند تا کمی راحت نفس بکشند بنابراین خواهش داریم این اشتباه را انجام ندهید.

با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شیوع کرونا جلوگیری کنیم

کشمیری مهم‌ترین راه‌های شناخته‌شده انتقال ویروس کرونا را قطرات تنفسی و تماس عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع این ویروس موقع سرفه و عطسه یا تماس با افراد بهترین یا در دسترس‌ترین روش، استفاده از ماسک است و البته سایر نکات بهداشتی هم باید رعایت شود.

او افزود: یافته‌های جدید نشان می‌دهد اهمیت استفاده از ماسک بیشتر از آنچه است که پیش از این تصور می‌شد به‌خصوص اینکه مشخص‌شده افراد مبتلا به کرونا ممکن است تا روز‌ها باوجود نداشتن علائم، ناقل بیماری باشند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: با توجه به اوج‌گیری دوباره بیماری کووید ۱۹ نیاز است همه ما به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت فردی نقش خود را در جلوگیری از انتشار این بیماری ایفا کنیم.

کشمیری با بیان اینکه رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی همچنان مورد تأکید است، گفت: حضور در اجتماعات، مراسم عروسی و ختم و همچنین مکان‌های پرازدحام می‌تواند خطر شیوع این بیماری را افزایش دهد.

او با اشاره به اینکه میزان ابتلا به کروناویروس با استفاده از ماسک حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، بیان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تا حد زیادی باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا از راه قطرات تنفسی می‌شود.

بوشهر همچنان در وضعیت قرمز

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز اعلام کرد: استان‌های بوشهر، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز کرونا هستند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار