نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 05 تير 1399 - 14:07

نوای جنوب:در حالی که قیمت مصوب مرغ برای مصرف کننده 12 هزار و 900 تومان اعلام شده، اما از هفته های اخیر، نرخ آن روند صعودی گرفته و بدون دلیل مشخصی، امروز در خرده فروشی های مرکز استان قیمت هرکیلو مرغ به 17 هزار و 500 تومان رسیده است.

نوای جنوب:در حالی که قیمت مصوب مرغ برای مصرف کننده 12 هزار و 900 تومان اعلام شده، اما از هفته های اخیر، نرخ آن روند صعودی گرفته و بدون دلیل مشخصی، امروز در خرده فروشی های مرکز استان قیمت هرکیلو مرغ به 17 هزار و 500 تومان رسیده است.در حالی که قیمت مصوب مرغ برای مصرف کننده 12 هزار و 900 تومان اعلام شده، اما از هفته های اخیر، نرخ آن روند صعودی گرفته و بدون دلیل مشخصی، امروز در خرده فروشی های مرکز استان قیمت هرکیلو مرغ به 17 هزار و 500 تومان رسیده است.

همچنین نرخ تخم مرغ هم با گرانی روز افزون مواجه شده و قیمت هر دانه تخم مرغ از مرز هزارتومان گذشت.

این گرانی ها باعث شده تا مرغ و تخم مرغ غذایی لاکچری و دست نیافتنی شود، چرا که ویترین برخی از مغازه ها نیز این روزها یا خالی است یا تعداد کمی شانه تخم مرغ و مرغ را به خود می بیند.

یک مغازه مرغ فروشی، دلیل گرانی اخیر را گران شدن دان مرغ دانست و گفت: با افزایش فیمت دلار، غذای مرغ که بخش عمده آن وارداتی است، گرانتر شده و همین امر باعث رشد قیمت آن شده است.

یک فعال در بخش تولید مرغ هم با اشاره به اینکه دولت به دلیل گرانی های پیش آمده، دان را سهمیه بندی کرده اظهار داشت: در این شرایط، تولید کننده فقط به دنبال حفظ مرغ است و تلاش دارد تا حد ممکن مرغ را زنده نگه دارد و در گام بعد به فکر تولید تخم مرغ باشد.

به گفته وی، نبود نظارت بر عرضه دان در بوشهر باعث شده تا دلالان در بازار یکه تازی کرده و تولیدکننده مرغ و تخم مرغ هم اسیر آنها شده اند.

خبرنگار ما برای پیگیری موضوع با مسئولان جهاد کشاورزی تماس گرفت اما پاسخی از آنان دریافت نشد.

تاکنون خبری از فعالیت سازمان های صنعت و تجارت و جهادکشاورزی برای تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ بوشهر نیست.

به نظر می رسد در این شرایط، تامین غذای مرغ از سوی دستگاههای متولی و در مقابل خرید گوشت مرغ با نرخ مصوب و رساندن آن به بازار، می تواند به التهاب پیش آمده کمک کند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
مرغ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار