نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 فروردين 1399 - 18:01

نوای جنوب:بدسلیقگی متولیان تنظیم بازار در استان بوشهر باعث شد تا توزیع برنج تنظیم بازار موجب ایجاد صف در برخی شهرهای استان شود؛ آن هم با وجود شیوع کرونا.

نوای جنوب:در روزهای اخیر تصاویری از صف زن و مرد مقابل برخی فروشگاههای توزیع اقلام تنظیم بازار مثل برنج در شهرهای خورموج و دیلم در شبکه های اجتماعی منتشر نشده که نشان از ناتوانی مدیرتی متولیان این عرصه است.

صف برنج در شهر دیلم

چرا که دولت به منظور کاهش دامنه شیوع ویروس کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی را اجرایی کرده است.

به هرحال بسیاری از اقشار جامعه به دلیل تفاوت قیمتی که اقلام تنظیم بازار با مغازه ها دارد، ناچار به پذیرش دردسرهای آن هستند، حتی اگر به قیمت بی خیال شدن نکات بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا باشد.

اما از مسئولان انتظار می رود به وظیفه ذاتی شان عمل کرده و با اقداماتی مثل افزایش مراکز توزیع کالاها حتی به محلات، مانع از ازدحام مردم مقابل فروشگاههای خاصی شوند.

صف برنج در شهر خورموج

در شرایطی که متولیانی نظیر سازمان صمت استان بوشهر در این زمینه بی سلیقگی کرده و همچنین شایسته است مسوولان دانشگاه علوم پزشکی به عنوان اصلی ترین نهاد متولی حوزه بهداشت در این شرایط بحرانی تحرک بیشتری داشته باشد، دادستانی به ماجرا ورود و توزیع کالای تنظیم بازار به شیوه کنونی را متوقف کرد.

توقف توزیع برنج در دیلم با حکم دادستان

در همین خصوص دادستان دیلم با اشاره به انتشار تصاویر صف توزیع برنج در این شهر در فضای مجازی اعلام کرد: با توجه به نحوه نامناسب توزیع برنج دولتی در سطح شهرستان و عدم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، ضمن تذکر به متولیان این امر، به فرمانده انتظامی شهرستان ابلاغ شد تا از توزیع هرگونه اقلام توسط هر فروشگاه یا اشخاصی  جهت حفظ سلامت مردم خودداری بعمل آید.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه در صورت ادامه روند نامناسب توزیع، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد، تاکید شده: توزیع اقلام ضروری با نرخ دولتی با اصلاح نحوه توزیع بلا مانع است.

اطلاعیه سازمان صمت بوشهر

در همین خصوص، سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر با تاخیر به این ماجرا واکنش نشان داد.

در اطلاعیه سه شنبه شب روابط عمومی این سازمان آمده: «در راستای مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان و اجرای ضوابط طرح فاصله گذاری اجتماعی، بمنظور  جلوگیری ازشیوع و ‌گسترس ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال،توزیع کالاهای  تنظیم بازار نظیر برنج، شکر متوقف و بزودی از طریق فروش الکترونیکی یا روش های دیگر  بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.»   



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
صف برنج

نظرات کاربران
ناکارامدی و ضعف مدیریت بلای جانمان خواهد شد
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار