نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 09 فروردين 1399 - 21:00

نوای جنوب:مدیرکل جهادکشاورزی استان می گوید: خط قرمز ما نخلستان‌ها و باغ‌های مرکبات است و اینکه بتوانیم آفت را در استان کنترل کنیم تا به استان‌های مجاور خسارت نزند.

نوای جنوب:ای مجاور خسارت نزند.

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:ملخ‌های صحرایی در چند روز آینده ریزش خواهند داشت.

  محمدتقی منوچهری بیان کرد: ملخ در استان بوشهر کنترل شده است و فقط در نقاطی که UTM را برداشته ایم و تخم ریزی شده و برای کمتر کردن جمعیت ملخ‌ها و بیشتر در مناطق کوهستانی تمرکز داریم.

او گفت: پیش بینی‌ها این است که در چند روز آینده ریزش جدید خواهیم داشت؛ کار اصلی از نیمه فروردین آغاز می‌شود، بنابراین هواپیما در استان مستقر و ۶ فرودگاه سمپاشی ترمیم و آماده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: علاوه بر سموم استفاده شده در بهمن و اسفند، سم به میزان کافی و تعدادی سمپاش جدید خریداری و در انبار قرار داده شده است.

منوچهری افزود: الان حدود ۱۰۰ سمپاش آماده به علاوه ۳۰۰ نفر نیروی عملیاتی درگیر مبارزه هستند که به محض رخ دادن هر اتفاقی در عرصه هستند.

او عنوان کرد: حدود ۵۵ گروه ردیابی و پایش داریم و حدود ۲۵ گروه مبارزه که به طور قطع در اردیبهشت این اکیپ‌های مبارزه، به ویژه در زمان انتقال عملیات مبارزه به دشت‌ها چند برابر خواهد شد.

منوچهری گفت: کشاورزان و باغداران آموزش داده شده و خودشان به عنوان ردیاب و پایشگر فعالیت می‌کنند و مزارع و باغ‌های وسیع را ردیابی می‌کنند و در صورت بروز هر اتفاقی به سرعت به ما اطلاع می‌دهند.

او افزود: خط قرمز ما نخلستان‌ها و باغ‌های مرکبات است و اینکه بتوانیم آفت را در استان کنترل کنیم تا به استان‌های مجاور خسارت نزند. در صورت نیاز به استان‌های همسایه کمک می‌کنیم و هم از آن‌ها کمک می‌گیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر توصیه ما فقط این است که همه مراقب باشند و به محض اینکه ریزش جدید در نقطه‌ای اتفاق بیفتد و یا پوره‌ها از تخم بیرون بیایند به ما اطلاع دهند تا نیرو‌های آماده باش کار خود را در منطقه آغاز کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
ملخ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار