نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 فروردين 1399 - 15:31

نوای جنوب:طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رویکرد کاهش تماس‌‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در استان بوشهر عملیاتی شد.

نوای جنوب:.

خودروها در محورهای مواصلاتی استان متوقف می‌شود

وی از متوقف شدن خودروهای غیربومی در محورهای مواصلاتی استان خبرداد و بیان کرد: رانندگانی که به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در محورهای مواصلاتی توجه نکنند ضمن بازگرداندن سرنشینان آنان به موطن، به مدت یک ماه خودرو آنان متوقف می‌شود  و 500 هزار تومان هم جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان با تاکید بر مشارکت و همکاری همگانی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: این طرح که در راستای مقابله با بیماری کرونا اجرا شده انتظار می‌رود برای ارتقا سلامتی جامعه، همه مردم همکاری و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری اجرا شده است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در اجرای  طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است.

در اجرای طرح یاد شده نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  انجام می‌شود.

پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و  اقامتگاه‌ها تعطیل است

تعطیلی پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و  اقامتگاه‌ها از جمله هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، منازل مبله  از دیگر مصوبه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

استاندار بوشهر با قدردانی از همکاری و تعامل مردم استان بوشهر در مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان بوشهر از بامداد امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد که رعایت همه به  اجرای این طرح، امری مهم و اجتناب ناپذیر است.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر در خانه ماندن از مردم استان بوشهر خواست به منظور قطع سریع‌تر زنجیره انتقال کرونا، ماندن در خانه را جدی‌تر گرفته و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته‌ باشند.

 طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همکاری بسیج و نیروی انتظامی اجرا می‌شود

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های شدید در محورهای مواصلاتی استان اضافه کرد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی امکان ورود و خروج افراد غیربومی به استان ممنوع  است و نظارت عبور و مرور در محورهای مواصلاتی با همکاری بسیج و نیروی انتظامی انجام می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم استان در اجرای طرح مقابله با ویروی کرونا تاکنون همکاری قابل تحسینی کرده‌اند گفت:  هم استانی‌های بوشهری تاکنون در زمینه مقابله با ویروس کرونا با مسئولان همکاری و همراهی کرده‌اند که لازم است در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هم همکاری کنند تا استان در اجرای این طرح نیز موفق عمل کند.

بر اساس اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت‌ها نمی‌شود و  محدودیت حداکثری در جابجائی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری در راستای اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، اعمال می‌شود.

دستگاه قضایی استان بوشهر با متخلفان از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برخورد قاطع می‌کند

در همین حال دادستان بوشهر با تاکید بر برخورد با افرادیکه که مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌کنند اظهار داشت: دستگاه قضایی استان بوشهر با متخلفان از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برخورد قاطع می‌کند.

علی حسن‌پور با بیان اینکه همه افراد ملزم به رعایت محدودیت‌های موضوع این طرح از جمله ممنوعیت ورود به شهر غیرمحل سکونت خود هستند تاکید کرد:  افرادی که مقررات این طرح را رعایت نکنند علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، به پنچ میلیون ریال جریمه و تمامی هزینه‌های جانبی از وی اخذ می‌شود.

کسبه‌ای که مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی رعایت نکنند به مدت یک ماه پلمب می‌شوند

دادستان بوشهر افزود: صنوف نیز مکلف به رعایت محدودیت طرح فاصله گذاری اجتماعی در خصوص تعطیلی  محل کسب بوده و چنانچه صنوفی که باید تعطیل باشند از این حیث تخطی کند به مدت یک ماه مغازه آن پلمب می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگونه برگزاری مراسم رسمی و‌ غیررسمی در مدت اجرای طرح یاد شده که سبب تجمع افراد شود ممنوع  است خاطر نشان کرد:   چنانچه افراد به تذکرات ماموران مربوطه توجه نکنند و درمقابل انها تمرد کنند تحت تعقیب کیفری قرار خواهند‌ گرفت.

اکنون در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری تمام پارک‌ها، سواحل، بوستان‌ها،مراکز تفریحی و اقامتی استان بوشهر تعطیل است.

ویروس کرونا , ویروس کرونا , ویروس کرونا , ویروس کرونا , ویروس کرونا , ویروس کرونا ,



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار