نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 اسفند 1398 - 22:41

نوای جنوب:ملاقات در بیمارستان های استان محدود شد/ عضو شورای شهر: طلبه‌های چینی که برای سال نو به چین رفته بودند، این سوغات شوم را به ایران آوردند

نوای جنوب: به ایران آوردند

  دانشگاه خلیج فارس بوشهر اعلام کرد: با تصمیم هیات رییسه دانشگاه و در راستای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل بیماری کرونا، تمامي کلاس ها، خوابگاه دانشجویی و سلف سرویس تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ تعطیل می باشد.

  پیش از این مدارس و دانشگاههای استان بوشهر تا پایان هفته جاری تعطیل شده بودند.

تعطیلی مدارس در انتظار تصمیم وزارت بهداشت

پیش از این مدارس و دانشگاههای استان تا پایان این هفته تعطیل شده بود، اقدامی که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، هرچند به گفته وی تاکنون موردی از آن در استان ثبت نشده است.

اما آمارهای مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در کشور، والدین را هم نسبت به ادامه فعالیت مدارس نگران کرده است.

خبر رسمي روز چهارشنبه رسيد: «كرونا وارد ايران شد.» خبري كه تا عصر همان روز سوم اسفند تبديل به قطعيتي شد با ضربه بيشتر: «دو بيمار مبتلا به كرونا در قم در‌گذشتند.» از روز پنجشنبه لايه به لايه به ميزان سوالات و ترديدها و نگراني‌ها افزوده شد تا جمعه كه نوبت به نگراني‌ جدي پدر و مادرهايي رسيد كه قرار بود از آغاز هفته بچه‌ها را روانه مدرسه‌ها كنند. نهایتا در استان بوشهر روز شنبه به بهانه انتخابات، مدارس تعطیل اعلام شد و از یکشنبه نیز به انگیزه پیشگیری از ویروس کرونا این تعطیلی تا پایان هفته تمدید شد.

اکنون زمزمه هایی درباره تعطیلی مدارس تا پایان سال مطرح شده است.

علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به نشست فوق‌العاده این کمیسیون گفت: موضوع تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا 15 فروردین مطرح شد که با این موضوع موافقت و مقرر شد این پیشنهاد به رئیس مجلس اعلام شود تا تصمیم نهایی از سوی وزارت بهداشت و دولت صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش هم گفته: وزارت بهداشت تایید کند، مدراس را تعطیل می کنیم، چرا که سلامت بچه‌ها در اولويت است.

محسن حاجی میرزایی در گفتگو با اعتماد افزود: گزينه تعطيلي بلندمدت به گفته او به هر حال روي ميز است و در صورت لزوم و اعلام وزارت بهداشت ممكن است در برخي مناطق اجرايي شود.

وی ادامه داذ: روش‌هاي آموزش مجازي را طراحي كرده‌ايم و آمادگي خودمان را داريم به سرعت بالا مي‌بريم تا اگر مدارس در برخي مناطق ناگزير شد به دستور وزارت بهداشت تعطيلات طولاني مدت‌تري داشته باشند، دانش‌آموزان از آموزش محروم نمانند.

ملاقات در بیمارستان های استان محدود شد

همچنین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نامه ای به بیمارستان های استان، ساعت ملاقات بیماران را محدود کرده است.

طی این ابلاغیه، ورود افراد سالخورده و زیر 10 سال به بخش ملاقات بیماران ممنوع، ضمن اینکه ملاقات بیماران به روزهای زوج محدود گردیده است.

نگرانی درباره تردد خودروها پلاک قم در استان

با توجه به اینکه قم کانون اصلی بیماری کرونا می باشد، تردد خودروهایی با پلاک این استان در شهرهای بوشهر باعث نگرانی شده است.

از صبح امروز تصاویری درباره توقف خودروهای پلاک قم در شهر بوشهر و بازار گناوه منتشر شده است.

در این راستا پیشنهاد می‌شود مانند مازندران، تمهیداتی پیش بینی شود تا در ورودی استان از بیماران تست کرونا گرفته شود.

ضمن اینکه توصیه می‌شود منازل اجاره‌ای و مبله در این مدت فعالیت نداشته باشند یا اگر مجبور به این کار هستند اقدامات بهداشتی و مراقبتی را به شدت رعایت کنند. حتی الامکان بعد از خروج میهمان تا زمان زیادی از منزل استفاده نکنند.

طلبه‌های چینی که برای سال نو به چین رفته بودند، این سوغات شوم را به ایران آوردند

عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز این شورا ضمن بیان مطلب بالا گفته: از ستاد برگزاری نمازجمعه تقاضا دارم شرایط خاصی برای برگزاری نمازجمعه و نماز جماعت در مساجد ایجاد کند.

شهربانو امانی ادامه داد: طلبه‌های چینی که برای سال نو به چین رفته بودند، این سوغات شوم را به ایران آوردند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کرونا

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار