- فولوین تی11؛ چری شاسی بلند خود را روانه بازار کرد+تصاویر
- سورن پلاس ضدگلوله رونمایی شد+عکس
- عکس زیر خاکی از عمو پورنگ با یک شیر!
- عکس/الناز شاکردوست و نیما شعباننژاد در یک پشت صحنه
- امروز در نقطهای از تهران همه به یاد او سفید پوشیدهاند
- استادیوم یک میلیون نفری این شکلی است! +عکس
- تصاویر/ نمایش نوستالژی پیکانها در برج میلاد تهران
- تصاویر/ وقتی زنبورها خسته میشوند
- عکس/ این ساختمان با معماری عجیبش جلب توجه کرد
- عکس احساسی شهاب حسینی در اکران فیلم جدیدش
امروز: پنجشنبه 08 آبان 1404 / Thursday 30 Oct 2025
تاريخ انتشار: 27 آذر 1398 - 14:37
نوای جنوب:حال که خبر از جمعآوری دوچرخههای بیدود از سطح تهران به گوش میرسد، این نگرانی به وجود آمده که سرنوشت فعالیت این شرکت در شیراز چگونه خواهد شد؟
نوای جنوب:«جمعآوری دوچرخههای بیدود در تهران» و «بیدود دود شد!/ تعطیلی بیدود/تکلیف ودیعههای مردم چه میشود؟» و... تیتر این روزهای برخی رسانههای کشور است و از آنجا که حدود یک ماه است خبر ورود این دوچرخههای هوشمند به شیراز به گوش میرسد؛ این دغدغه به وجود آمد که اطلاعات دقیقتری از مسئولان شهر جویا شویم.
در سایت این شرکت آمده: شرکت «پاک چرخ ایرانیان»، در سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین و تنها مجری انحصاری دوچرخههای اشتراکی هوشمند با نام تجاری «بیدود»، فعالیت خود را آغاز کرد."
نحوه کار بیدون نیز اینگونه است که شهروندان پس از ورود به سایت شرکت متولی به نشانی bdood.ir یا نصب اپلیکیشن آن، پس از ثبتنام و پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه، میتوانند آنها را در اختیار بگیرند و در هر نقطهای که خواستند آن را قفل و رها کنند.
نحوه کار بیدون نیز اینگونه است که شهروندان پس از ورود به سایت شرکت متولی به نشانی bdood.ir یا نصب اپلیکیشن آن، پس از ثبتنام و پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه، میتوانند آنها را در اختیار بگیرند و در هر نقطهای که خواستند آن را قفل و رها کنند.

شیراز مقصد دوم بیدود
سر و کله دوچرخههای بیدود از مرداد ماه ۱۳۹۷ و در نمایشگاه الکامپ تهران پیدا شد. دوچرخههای نارنجی رنگی که ابتدا در منطقه ۲ تهران و سپس در منطقه ۶ خودنمایی کردند. هر چند جانمایی اولیه این دوچرخهها در منطقه ۲ تهران که جزء مرفهترین منطقه پایتخت محسوب میشد به مزاج خیلی از تهرانیها خوش نیامد؛ اما این نارنجیهای دو چرخ خیلی زود در گوشه و کنار پایتخت دیده شدند و همه توانستند از این وسیله نقلیه استفاده کنند. این طرح از همان اول با انتقادهایی روبهرو شد. نقدهایی که هنوز به قوت خودش باقی است و حتی بعضی کارشناسان پیشبینی شکست این طرح را کردهاند چرا که هنوز معابر ما برای دوچرخهسواری آماده نیست. البته تنها نقطه ضعف بیدود نداشتن معابر مناسب نیست.

بیدود نسل دوم دوچرخههای اشتراکی
طرح کرایه دوچرخه در شهر اولین بار توسط شهرداری اجرا شد. دوچرخههایی که در اتاقکهایی به صف چیده شده و اغلب آنها نزدیک مترو، خطوط بیآرتی و معابر اصلی ساخته شدهاند. داستان از این قرار بود که شهروندان با مراجعه به خانههای دوچرخه و با ارائه کارت شناسایی میتوانستند دوچرخهای را برای حداکثر ۴ ساعت کرایه کنند.
بیدود نمونه همتای چینیاش!
زادگاه ایده اشتراکگذاری دوچرخههای هوشمند کشور چین است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ به مرحله عمل رسید. موبایک در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۵ در پکن تأسیس شد و امروز بهعنوان بزرگترین شرکت اشتراکگذاری دوچرخه در دنیا فعالیت میکند. برای دریافت این دوچرخهها ابتدا باید در اپلیکیشن موبایک ثبت نام کرد و برای استفاده از دوچرخههای آن باید مبلغی بهعنوان سپرده پرداخت شود. دقیقاً روالی که برای بیدود نیز وجود دارد. با مراجعه به پایگاه مجازی این شرکت که بهسادگی در دسترس است و گشتزنی در آن به آسانی میتوان پی برد، که Mobike و بیدود در بخشهای گوناگون از جمله قوانین کرایه و پرداخت و سازوکار عملی شرکت و روند دریافت و بهکارگیری دوچرخه و حتی ظاهر پایگاه مجازی، شباهت بسیار دقیقی با هم دارند.از نظر دوچرخهها نیز همانندی دوچرخه بیدود و یک مدل از دوچرخههای Mobike شگفتانگیز است.
رقابتی وجود ندارد
در حال حاضر هیچ شرکتی رقیب بیدود نیست. این موضوع شاید برای مدیران بیدود خوشایند باشد؛ اما میتواند بعد از مدتی ضعف بزرگی محسوب شود. این شرکت قرار نیست با همتای خود رقابت کند. پس میتواند خدماتش را بهتر نکند و هزینهها را هم پایین نیاورد. کاربران هم حق انتخاب دیگری نخواهند داشت. «علیرضا تندپور» سرپرست دیجیتال مارکتینگ این شرکت میگوید: «ما یک شرکت خصوصی هستیم که روالهای قانونی برای اخذ مجوزها را طی کرده و شروع به فعالیت کردیم. در این حوزه هیچ شرکت دیگری فعالیت نمیکند اما باعث خوشحالی ما میشود که رقابت به وجود بیاید چون قطعاً باعث پیشرفت خدمات طرفین و افزایش رضایت نهایی کاربران میشود.»

دوچرخههای بدون دنده/ حرکت لاک پشتی در سراشیبیهای پایتخت
اگر نظر کاربران در اپلیکیشن بیدود را بخوانید بیشترین اعتراضها به دندهای نبودن دوچرخههاست. چرا که در سر بالاییهای جنوبی به شمالی شهر عملاً باید از دوچرخه پیاده شد و آن را هل داد. هرچند بهتازگی تعداد محدودی دوچرخه دندهای به بیدود اضافه شده است اما این کفاف دوچرخهسواران را نمیدهد. تندپور میگوید: «دوچرخههای دندهای و برقی وارد چرخه خواهند شد اما فعلاً درگیر شهر شیراز هستیم و قرار است بیدود را به آن شهر هم برسانیم.»
دوچرخهها استاندارد هستند؟
دوچرخهسواران بیدود در مورد ایرادات این دوچرخه ها میگویند: «زین دوچرخه برای افرادی که قد کوتاهی دارند بسیار بلند است، به خصوص برای بانوان که متوسط قد آنها ۱۶۰ سانتی متر است. البته سنگینی دوچرخه هم غیر استاندارد است. مثلاً در سراشیبیها حرکت آن بسیار سخت است، مرضیه نداشتن کلاه کاسکت را هم یکی از معایب این طرح میداند و میگوید دوچرخهها را غیر استاندارد کرده است درحالیکه تندپور در این رابطه میگوید: «قرار نیست هیچ وقت کلاه کاسکت به دوچرخهها اضافه شود. در هیچ جای دنیا هم کلاه کاسکت همراه دوچرخه نیست. چون بحث بهداشت در میان است اما ترتیبی داده شده تا کاربران با امتیازهایی که کسب میکنند بتوانند از فروشگاه بیدود کلاه و دستکش تهیه کنند.»
یک مشکل جدی در اپلیکیشن
برای اینکه بفهمیم این اپلیکیشن چه نقاط ضعف و قوتی دارد، سراغ چند نفر از استفادهکنندگان بیدود رفتیم. احمدرضا یکی از آنهاست. او میگوید: «برخلاف تمام تبلیغاتی که برای بیدود میشود اپلیکیشن بیدود آنطور که میگویند هیجانانگیز و فوقالعاده نیست. یعنی یک اپلیکیشن معمولی است که بعضی وقتها هم درست کار نمیکند. مشکل اصلی این اپلیکیشن نشان دادن یک دوچرخه در خیابانی اشتباه است. به قول استفادهکنندگان بیدود، اپلیکیشن هنوز یک دوچرخه را وسط فرودگاه مهرآباد نشان میدهد.»
میپرسیم منظورش چیست و واضحتر برایمان بگوید، ادامه میدهد: «مثلاً شما میخواهید ببینید نزدیکترین دوچرخه به شما کجاست، اپلیکیشن اولین چهارراه را نشان میدهد. تا آنجا پیاده میرویم میبینیم اثری از دوچرخه نیست درحالیکه هنوز در نقشه نشان میدهد که اینجا یک دوچرخه است. اینطور هم وقت ما گرفته میشود هم اینکه برای رسیدن به دوچرخه یک مسیر طولانی پیاده آمدهایم.»
احمدرضا ادعا میکند مشکلات اپلیکیشن تنها به این یک مورد ختم نمیشود؛ یکی دیگر از مشکلات مسیریاب اشتباه است. یعنی مسیریاب بهترین مسیر برای تردد دوچرخه را انتخاب نمیکند. گاهی مسیرهایی را پیشنهاد می دهد که بسیار شلوغ است و بدترین مسیر برای عبور دوچرخه است.
شیراز مقصد دوم بیدود
از مرداد ۹۷ که دوچرخههای بیدود در سطح تهران دیده و تصاویر بسیای از آن در فضای مجازی منتشر شد شرکت بیدود ابراز امیدواری میکرد که فعالیتهایش در شهرهای دیگر کشور گسترش یابد. تا اینکه شهرداری شیراز در ماه گذشته خبر از انعقاد قرارداد با شرکت بیدود و ورود دوچرخههای اشتراکی هوشمند این شرکت به شیراز داد. این خبر با نصب بنرهای بیشمار تبلیغاتی و احداث ایستگاههای ویژه این دوچرخهها در سطح شهر همراه بود.
البته قرار بود که ثبتنام برای استفاده از دوچرخههای بیدود از ۲۸ آبان در شیراز آغاز شود که به دلیل ناآرامیهای اخیر این امر به تعویق افتاد.بانوان شیرازی هم برای استفاده از دوچرخههای اشتراکی ثبتنام کنند
۲۱ آبان ۱۳۹۸ معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز در یک نشست خبری گفت: از سهشنبه ۲۸ آبانماه ۹۸ ثبت نام شهروندان شیرازی برای استفاده از دوچرخههای اشتراکی آغاز میشود و در این راستا هیچ محدودیت جنسیتی وجود ندارد و بانوان نیز میتوانند ثبتنام کنند.
مجتبی زوربخش افزود: براساس الگویی که در تهران نیز اجرا شده بانوان نیز می توانند از دوچرخه های اشتراکی استفاده کنند؛ آنها همانند آقایان از سهشنبه هفته آینده ۲۸ آبان ۹۸ با استفاده از اپلیکیشن بیدود برای ثبت نام و استفاده از دوچرخههای اشتراکی در شیراز اقدام کنند.

زوربخش پیشتر از در نظر گرفتن تخفیفهایی برای گروههای خاص از بهرهبرداران خبر داده و گفته بود: اضافه شدن اسکوتر و دوچرخههای برقی هم در دستور کار قراردارد و اگر دوچرخه هوشمند با استقبال خوبی مواجه شود، این سیستمها نیز اضافه خواهد شد.

زوربخش پیشتر از در نظر گرفتن تخفیفهایی برای گروههای خاص از بهرهبرداران خبر داده و گفته بود: اضافه شدن اسکوتر و دوچرخههای برقی هم در دستور کار قراردارد و اگر دوچرخه هوشمند با استقبال خوبی مواجه شود، این سیستمها نیز اضافه خواهد شد.
طبق اعلام شهرداری شیراز، «طرح دوچرخه هوشمند در شیراز پنج ساله است و در گام نخست با ۲۰۰ دستگاه دوچرخه و ۲۶ ایستگاه ثابت، کار اجرایی خواهد شد. تعداد دوچرخهها در پایان سال ۹۸ به دو هزار دستگاه و در پایان دوره پنج ساله به ۱۰ هزار دستگاه افزایش مییابد. همچنین تعداد ایستگاههای ثابت به ۲۵۷ ایستگاه افزایش خواهد یافت».
وی هزینه تامین هر دستگاه دوچرخه اشتراکی را حدود یک و نیم میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این دوچرخه ها نسل چهارمی است و منتسب به یک ایستگاه مشخص نیست و شهروندان میتوانند در هر ایستگاهی قفل دوچرخه را باز کنند و در ایستگاهی دیگر در مناطق مختلف شیراز آن را تحویل دهند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه سخنان خود گفت: این طرح کل شهر شیراز را در بر میگیرد و منحصر به زمان خاصی نیست و در ایام تعطیل و غیر تعطیل در ۲۴ ساعت شبانه روز این دوچرخهها قابل استفاده است.
وی با بیان اینکه ۲۳۸ کیلومتر مسیر دوچرخهسواری در شیراز مطالعه شده که براساس برنامه پنج ساله توسعه در این کلانشهر ایجاد خواهد شد، گفت: تاکنون ۱۸ کیلومتر از این مسیر در شیراز ایجاد شده که در سال ۹۹ نیز حدود 36 کیلومتر دیگر و در سال ۱۴۰۰ نیز 50 کیلومتر مسیر جدید ایجاد خواهد شد.
زوربخش عنوان کرد: این دوچرخهها مجهز به ردیاب هستند و در سطح و عمق محلات نیز قابل استفاده است و شهروندان میتوانند از آنها بهره ببرند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز هزینه استفاده از این دوچرخهها را براساس مصوبه شورای شهر شیراز به ازای هر نیم ساعت هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: همه سرنشینان و شهروندانی که از این دوچرخهها استفاده می کنند از بیمه حوادث و بیمه تمام خطرات و تصادف و ... بهره مند هستند و ثبت نام هر شهروند تا ۵ سال اعتبار خواهد داشت.
ورشکستگی بیدود در تهران!
زمان چندانی از انتشار خبر ورود بیدود به شیراز نمیگذرد که در روزهای اخیر یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:«بعد از تغییر قیمت بنزین و اغتشاشات مربوط به آن، یک دفعه شرکت بیدود دوچرخههایش را از سطح شهر جمع کرد و شفاهی به ما اعلام کردند که به مشکل مالی برخورد کردهایم.»
به گفته حجت، بیدود بین 60 تا 70 ایستگاه و 2500 دوچرخه را در تهران تحت پوشش داشت و روزانه 4000 سفر به وسیله این دوچرخهها صورت میگرفت. سفرهایی که برای سود دهی مالی بسیار کم بود. به گفته مسئولان این شرکت هر یک از این دوچرخهها حداکثر روزانه دو سفر را داشتند و برای اینکه به سوددهی برسند باید حداقل 6 تا 7 سفر از طریق آنها انجام گیرد.

سرمایهگذاری پرریسک شهرداری شیراز
حال که خبر از جمعآوری دوچرخههای بیدود از سطح تهران به گوش میرسد، این نگرانی به وجود آمده است که آیا این شرکت در شیراز آغاز فعالیت میکند؟ آیا بیدود تعطیل و ورشکست شده است؟ با تجربه تهران، چه تضمینی وجود دارد که بیدود ناگهان، از تعهدات خود در شیراز سرپیچی نکند و ودیعه شهرداری به بیدود، چه سرنوشتی خواهد داشت؟
حال که خبر از جمعآوری دوچرخههای بیدود از سطح تهران به گوش میرسد، این نگرانی به وجود آمده است که آیا این شرکت در شیراز آغاز فعالیت میکند؟ آیا بیدود تعطیل و ورشکست شده است؟ با تجربه تهران، چه تضمینی وجود دارد که بیدود ناگهان، از تعهدات خود در شیراز سرپیچی نکند و ودیعه شهرداری به بیدود، چه سرنوشتی خواهد داشت؟
در همین رابطه روز گذشته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پاسخ به شایعه تعطیلی بیدود، به شیرازه گفت: این شرکت تعطیل نشده و در هفته حمل و نقل، از دوچرخههای بیدود در شیراز رونمایی میشود.
مجتبی زوربخش افزود: ما با شرکت بیدود، قرارداد منعقد شده داریم و تمام ضوابط و نیازها برای خدمت بهتر به کلان شهر شیراز، پیشبینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: نوع قرارداد بیدود و شهرداری تهران به گونهای است که نیاز به تمدید، بازنگری و ریشهدار شدن دارد و رایزنیها همچنان در مرحله کارشناسی بین این دو در جریان است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تاکید کرد: نوع تفاهم و اقدامات شهرداری تهران در مورد بیدود، تاثیری بر قرارداد و همکاری ما با این شرکت نخواهد داشت و بر اساس قراداد، طرفین به تعهدات خود عمل میکنند.
قرارداد داریم با ضمانتهای لازم!
نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، نیز دلیل مشکلات بیدود در تهران را نبود قرارداد با کیفیت و ضمانتهای اجرایی لازم دانست.
نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، نیز دلیل مشکلات بیدود در تهران را نبود قرارداد با کیفیت و ضمانتهای اجرایی لازم دانست.
وی به شیرازه گفت: قرار بود که ۲۸ آبان گذشته، از دوچرخههای بیدود رونمایی شود اما به دلیل ناآرامیهای این ماه، این برنامه به تعویق افتاد و پنجشنبه ۲۸ آذر، از این دوچرخههای هوشمند رونمایی میشود.
قائدی اظهار داشت: شهرداری تهران در دو یا سه منطقه در قالب «تفاهمنامه» با شرکت بیدود، وارد مذاکره شده بود اما شهراری شیراز، در قالب «قرارداد» همراه با ضمانتهای لازم، این کار را پیگیری کرده است.
این عضو شورای شهر عنوان کرد: شهرداری شیراز همچنین با سوبسیتی که برای ودیعه استفاده از این دوچرخهها، تعیین کرده است، هم به شهروندان کمک میکند و هم به این شرکت؛ در حالی که در تهران مبلغ ودیعه ۱۶۰ هزار تومانی به صورت کامل از شهروندان گرفته میشد.
قائدی خاطرنشان کرد که از مبلغ ودیعه ۱۶۰ هزار تومانی، ۱۳۲ هزار تومان را شهرداری شیراز متقبل شده و تنها مبلغ ۲۰ هزار تومان به عهده شهروندان است.
حال باید منتظر ماند و دید آیا "قرارداد با ضمانتهای لازم" شهرداری شیراز و شرکت بیدود به چه سرانجامی خواهد رسید.
مرتبط:
» سفر اعضای شورای شهر، معاونان و شهرداران مناطق شهرداری شیراز به فرنگ با هزینه بیت المال با چه توجیهی انجام می شود؟! [بيش از 6 سال قبل]
» طرح سوال عضو شورای شهر شیراز از شهردار/ تاکید «محمدتقی تذروی» بر پاسخگویی به ابهامات سیپی در زمان قانونی [بيش از 5 سال قبل]
» کنارگذرهای رودخانه خشک در شیراز مسدود شد [بيش از 4 سال قبل]
برچسب ها:
شهرداری شیراز
نظرات کاربران
اخبار استان بوشهر
- اطلاعیه روابطعمومی شهرداری بندر دیر
- دکتر موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس،بیان و مطالبه خواسته های مردم استان بوشهر در دیدار با رئیس جمهور +تصاویر
- به مناسبت روز پرستار و با حضور مجموعه مدیریتی شهر وحدتیه صورت گرفت: تجلیل و تکریم پرستاران و پزشکان مرکز جامع سلامت شهر وحدتیه +تصویر
- با پیگیریهای دکتر موسی احمدی؛ آزادراه شیراز – بوشهر جان تازه گرفت/ تفاهمنامه تامین مالی پروژه بهزودی امضا میشود
- اجرا، تکمیل و آغاز به کار حدود ۲۷۰ پروژه عمران شهری خدماتی در طول ۴ سال خدمت در وحدتیه+تصاویر
- تکریم و تجلیل از خانم زهرا جمهوری نخبه علمی شهر وحدتیه +تصاویر
- قدردانی از مسئولان شهرستان عسلویه در نشستهای هماندیشی همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر+تصویر
- نشست معاون برنامه ریزی وزارت نیرو با استاندار بوشهر +تصویر
- بازدید معاون برنامه ریزی وزارت نیرو از روند اجرای عملیات احداث ایستگاه ۱۳۲ کیلوولت شهر کلمه +تصویر
- بازدید دو ساعته فرماندار عسلویه از پروژههای عمرانی شهر بیدخون+تصاویر
- شهرداری بندر دیر،کارو تلاش توقف ندارد+تصاویر
- برگزاری اردوی فرهنگی و زیارتی و سیاحتی پایگاه مقاومت شهدای بسیج و شهیده زینب کمایی و مسجد امام هادی (ع)برازجان در خان زنیان+تصاویر
- تلاش و سازندگی همه جانبه توسط شهرداری بندر دیر+تصویر
- اطلاعیه شهرداری بندر دیر+تصویر
- با اهتمام دکتر موسی احمدی،بازدید کمیسیون انرژی مجلس از پارس جنوبی+تصاویر+جزئیات
- ریزش سقف پانسیون پزشکان در کنگان، یک ماه پس از افتتاح!
- قدردانی فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از آحاد مردم و مسئولین به مناسبت هفته انتظامی
- :آیین رونمایی از کتاب ارزشمند «تاریخ نجیرم» که به عنوان یکی از ۱۴ اثر برتر تاریخی کشوردر بندر دیر
- در سومین روز نمایشگاه شیراز اکسپو؛ بازدید رئیس کمیسیون انرژی مجلس از غرفه اویک+تصویر
- نشست هماهنگی و هم اندیشی شهرداران شهرهای وحدتیه، سعدآباد و آبپخش در شهر وحدتیه +تصویر
- به ریاست دکتر احمدی،در سفر نظارتی کمیسیون انرژی به فارس؛ نشست تخصصی بررسی چالشها و ظرفیتهای تولید برق حرارتی استانهای فارس و بوشهر برگزار شد
- شهرداری بیدخون،تلاش و کوشش و سازندگی توقف ندارد+تصاویر
- نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی با مجموعه شهرداری وحدتیه +تصاویر
- با حضور دانش آموزان و کودکان شهر برگزار گردید؛ آئین نکوداشت و جشن روز جهانی کودک در شهر وحدتیه +تصاویر
- نشست تخصصی در استانداری بوشهر با محوریت تسریع در راهاندازی سایت مکانیزه مدیریت پسماند شهرداری دیر برگزار شد.+تصاویر
- با اهتمام دکتر موسی احمدی ،برنامه کمیسیون انرژی در هفته جاری
- بازدید میدانی مهندس ارشدی شهردار از سطح شهر وحدتیه +تصاویر
- اطلاعیه فرهنگی شهرداری بندر دیر
- اطلاعیه شهرداری بندر دیر+تصویر
- نلاش ،کوشش و عمران در شهرداری بندر دیر+تصاویر
- تلاش و فعالیت بی وقفه در شهرداری بندر دیر+تصاویر
- تصاویر/ جشن بادبادک ها در ساحل بندر بوشهر
- چرا قیمت ها از شب تا صبح 2 برابر میشود؟
- کار وتلاش و سازندگی در بندر دیر+تصاویر
- اطلاعیه شهرداری بندر دیر+تصویر
- زنگ اغاز ایین هفته ملی کودک در بیدخون+تصویر
- دکتر احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد: نشست ویژهی فعالسازی خط ریلی بوشهر - عسلویه در پایتخت+تصویر
- توسط شهرداری وحدتیه،لایروبی و پاکسازی دره های فصلی +تصاویر
- حضور شهردار و رئیس شورای شهر بیدخون در جمع و.رزشکاران+تصویر
- آتش نشان شهر بیدخون تجلیل شدند+تصویر
- پارس شمالی وارد مرحله اجرایی شد
- بمناسبت هفته فراجا،دیدار شهردار و رئیس شورای شهر بیدخون با فرمانده انتظامی عسلویه+تصویر
- انجام عملیات کوهستان و نجات جان همشهری مصدوم توسط اتش نشانی شهرداری وحدتیه+تصاویر
- دیدار شهردار و مدیران شهرداری با فرماندهی و کارکنان کلانتری وحدتیه +تصویر
- پیام شهرداری وحدتیه بمناسبت هغته نیروی انتظامی
- حضور نیروهای عملیاتی آتش نشانی شهرداری بیدخون در مدارس ابتدایی بیدخون جهت آشنایی دانش آموزان با نکات ایمنی
- تلاش و سازندگی با همت شهرداری بیدخون+تصویر
- با رایزنی و همت دکتر شیخ موسی احمدی ،اختصاص ۳۰۹ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز مدارس جنوب استان بوشهر
- با تدبیر دکتر موسی احمدی نماینده جنوب استان بوشهر بوشهر؛ راهاندازی قرارگاه رفع ناترازی انرژی در مجلس
- تلاش ،کوشش و سازندگی توسط شهرداری بندر دیر+تصاویر
اخبار استان فارس
- امامجمعه شیراز: زمان شاه، مردم در فقر و فلاکت بودند
- ماجرای اختلاس نجومی یک کارمند بانک در فارس
- خرس قهوهای سیوند فارس تلف شد + عکس
- عکس/ حرکت یک کافه در شیراز جلب توجه کرد
- خواستگار قلابی در شیراز دستگیر شد
- اجرای دقیق برنامههای مدیریت بار در شیراز برای حفظ پایداری شبکه برق
- موکب احمد بن موسی (ع) شیراز عازم مرز شلمچه شد
- جزئیات جدید از پرونده دختری که در شیراز گم شد
- واژگونی اتوبوس مشهد به شیراز در تفت+تصاویر
- عکس جالب از شمایل متفاوت یک بانک در شیراز
- تصویر متفاوت از بازیگر سریال مختار در شیراز
- تصاویر/ شیراز، سرشار از عطر شکوفههای بهار نارنج
- رفتار زشت یک گردشگر در تخت جمشید، صدای مردم را در آورد!
- ترافیک شدید پس از انسداد مسیر کمربندی و شهرک صنعتی شیراز
- خودکشی قاتل سریالی پس از ۶ قتل در شیراز و اصفهان
- انبارهای احتکار سیبزمینی در شیراز کشف شد!
- تصاویر/ پخت ۲۰ تن شله زرد نذری در شیراز
- امام جمعه شیراز: اگر دوست ترامپ باشیم خجالت دارد
- تصاویر/ زیباییهای رنگارنگ مسجد نصیرالملک شیراز
- گنگستر کازرون، انتقام پدرش را پس از ۲۰ سال گرفت!
- اهالی هنر قطعهبندیهای سیاسی را دنبال نمیکنند
- شیراز؛ حادثه عجیب در کارگاه ساختمانی ۲ کشته برجاگذاشت
- انتصاب نخستین فرماندار زن در استان فارس + عکس
- هلاکت مردی که به مردم تیراندازی و نارنجک پرتاب کرد
- روایت تازه از لحظه ترور امام جمعه موقت کازرون | شهادت امام جمعه پس از گرفتن عکس یادگاری با دانش آموزان
اخبار ورزشی
- دستمزد سرمربی جدید پرسپولیس؛ ماهی ۲۳ میلیارد تومان!
- صدر جدول آبی شد| پیروزی شیرین استقلال برابر فجر سپاسی
- درخشش تیم هندبال دیان برازجان در مسابقات+تصویر
- خیبر ۲ - پرسپولیس ۱/ پایان شکستناپذیری پرسپولیس
- آفتاب در آسمان استقلال طلوع کرد
- مرد سال فوتبال آسیا معرفی شد+عکس
- تراکتور ۰ - استقلال ۱/ انتقام فوری استقلال از قهرمان سوپرجام
- رقبای استقلال و سپاهان در آسیا مشخص شدند
- مدافع سپاهان بدون معاوضه استقلالی شد
- استقلال با یک مهاجم خارجی قرارداد بست+عکس
- عکسی که برای مدیرعامل پرسپولیس شَر شد
- با آلکثیر، دل استقلالیها را خون کردند
- ورزشگاه خانگی استقلال و پرسپولیس مشخص شد
- «بازی» پرهزینه مدیران استقلال با یک نام؛ کجایی آقای «سیدروف»؟
- مربیان استقلال مشخص شدند
- شوک به پرسپولیس با محرومیت سنگین وینگر جدید؟
- متلک سنگین مشاور فرهنگی تراکتور به پرسپولیسی ها با تبریک قهرمانی استقلال +تصویر
پربازدیدترین اخبار
- تجلیل از پتروشیمی نوری بهعنوان شرکت برتر استان در استاندارد سازی محصولات تولیدی +نصویر
- بلوار بسیج و فرهنگ شهر برازجان،رعب و وحشت از گله سگ های ولگرد،شهرهای دیگر استان الزام به جمع اوری سگها،برازجان خبری نیست+تصاویر کودکان نبینند !
- دکتر پاسالار فرماندار عسلویه: اقدامات مدیران عامل پتروشیمی های نوری و پردیس در امر انجام مسئولیت های اجتماعی قابل تقدیر است+تصویر
- پایان موفق تعمیرات اساسی و آغاز فرایند تولید در پتروشیمی پارس
- تندیس صادرکننده نمونه کشوری به پتروشیمی پارس اعطا شد+تصاوی+تصویر
- رکورد شکنی های بی سابقه در بزرگ ترین مجتمع آروماتیکی ایران/رشد چشمگیر تولید، فروش و سودآوری نوری در نیمه نخست ۱۴۰۴+تصویر
- پتروشیمی زاگرس زاگرس درآمد عملیاتی ۲۵ هزار میلیارد تومانی ثبت کرد





چاپ خبر



