نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 آذر 1398 - 23:00

نوای جنوب:بیست و دوم آبان ماه سال جاری همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ، به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری و با همکاری کتابخانه عمومی شهید مهدوی خارگ نمایشگاه بزرگ کتاب در جزیره خارگ افتتاح شد

نوای جنوب:

بیست و دوم آبان ماه سال جاری همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ، به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری و با همکاری کتابخانه عمومی شهید مهدوی خارگ نمایشگاه بزرگ کتاب در جزیره خارگ افتتاح شد که هم اکنون با گذشت سه هفته از برپایی این نمایشگاه ، شاهد استقبال پرشور شهروندان جزیره از این نمایشگاه هستیم. همین مسئله بهانه ای شد تا در گفتگو با بهروز خواجه ؛ رئیس شورای اسلامی شهر به تحلیل و بررسی این شاخصه مهم توسعه در جزیره خارگ بپردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر در ابتدا با تاکید بر اهمیت ترویج مستمر بستر فرهنگ مطالعه اذعان داشت : در جامعه ای که سرانه مطالعه در آن مطلوب باشد، بی تردید نظم، احترام به قانون، مطالبه گری اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی و… به مثابه فرهنگ و یک فرآیند بدیهی در کالبد شهر جریان می یابد که دستیابی به این مهم چشم انداز درخوری از یک شهر متمدن را به تصویر می کشد. تحرک و پویایی جامعه غالبا در بستر فرهنگی ایجاد می‌شود و مطالعه و کتابخوانی نیز پایه و اساس توسعه فرهنگی است که باید به ارتقای آن توجه خاص داشت.

وی ادامه داد : شورای پنجم در راستای توسعه و عمق بخشی به مسائل زیرساختی فرهنگی، با برنامه ریزی مدون اهتمام ویژه ای در امر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی داشته و همواره درصدد بوده تا با مشارکت و همراهی اهالی فرهنگ و هنر در جزیره خارگ، گام های مؤثری را در تعالی فرهنگی شهر بردارد که باعث خرسندی است اعلام نماییم که این امر با استقبال و همراهی شهروندان گرامی روند پرشتابی را به خود گرفته است.

بهروز خواجه با تشریح روند برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در جزیره خارگ عنوان کرد : پس از طرح موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب در شورای اسلامی شهر با علم بر مناسب بودن سرانه مطالعه در خارگ ، با تمهیدات ویژه و تخصیص تخفیف ۵۰درصدی جهت خرید کتاب، با همکاری کتابخانه شهید مهدوی نسبت به برپایی نمایشگاه کتاب اقدام نمودیم که حال که قریب به سه هفته از افتتاح این نمایشگاه گذشته است خوشبختانه استقبال فوق العاده ای از سوی شهروندان صورت پذیرفته است که قطعا تا پایان زمان برپایی این نمایشگاه نیز ادامه دارخواهد بود. تردیدی نیست که این مسئله حاکی از رشد و بلوغ فرهنگی جامعه در جزیره خارگ است.

در پایان رئیس شورای اسلامی شهر ابراز امیدواری کرد تا با عزم همگانی دستگاه های مستقر در جزیره و همچنین شهروندان خارگ در امر ترویج فرهنگ مطالعه ، این رسالت اجتماعی به شکلی موثر در جامعه نهادینه شود.

گفتنی است نمایشگاه بزرگ کتاب با عرضه بیش از ۳۵۰۰ عنوان کتاب و ۵۰ درصد تخفیف تا ۲۰ آذرماه سال جاری در سالن رستوران بزرگ شهرداری در خیابان طالقانی پذیرای شهروندان گرامی خواهد بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شورای خارگ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار