نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 آبان 1402 - 23:09

نوای جنوب:مرتضی فنونی‌زاده در این رابطه به خبرورزشی گفت: بازی در انزلی همیشه برای ما پرسپولیسی‌ها سخت بوده است. زمانی هم که ما در دهه ۶۰ برای پرسپولیس در انزلی بازی می‌کردیم جلوی ملوان مشکل داشتیم و به قول معروف موی دماغ تیم ما می‌شد. با این وجود به یاد ندارم این طور ضعیف و بی رمق بازی کرده باشیم. ما دو برصفر هم به ملوان باختیم که خدابیامرز سیروس (قایقران) دو گل با شوت از راه دور به ما زد اما ۱۴ موقعیت گلزنی داشتیم. این بازی صفربرصفر که دیدیم اما ضعیف‌ترین بازی ۱۰ سال اخیر پرسپولیس بود.

نوای جنوب:مرتضی فنونی‌زاده در این رابطه به خبرورزشی گفت: بازی در انزلی همیشه برای ما پرسپولیسی‌ها سخت بوده است. زمانی هم که ما در دهه ۶۰ برای پرسپولیس در انزلی بازی می‌کردیم جلوی ملوان مشکل داشتیم و به قول معروف موی دماغ تیم ما می‌شد. با این وجود به یاد ندارم این طور ضعیف و بی رمق بازی کرده باشیم. ما دو برصفر هم به ملوان باختیم که خدابیامرز سیروس (قایقران) دو گل با شوت از راه دور به ما زد اما ۱۴ موقعیت گلزنی داشتیم. این بازی صفربرصفر که دیدیم اما ضعیف‌ترین بازی ۱۰ سال اخیر پرسپولیس بود.وی ادامه داد: واقعا شانس آوردیم از دقیقه ۷۰ تا ۹۰ سه گل از ملوان و تیم مهدی تارتار نخوردیم. این چه وضع بازی کردن بود؟ علیرضا بیرانوند  مثل همیشه بود و خط دفاع هم نمره متوسط گرفت ولی خط هافبک و حمله پرسپولیس تعطیل بود! من متوجه تعویض سروش رفیعی نشدم و شاید هم مصدوم شد ولی او تنها هافبک بازیساز تیم ماست. او در زمین باشد با خلاقیت، قدرت پاسوری یا مهارتی که دارد یک کاری می‌کند و گل می‌سازد اما بیرون رفت تا ما با دو هافبک دفاعی بازی کنیم. همچنین امید عالیشاه که من اثری از مصدومیت در وجودش ندیدم منتهای مراتب بی دلیل نیمکت نشین شده است! من قصد دخالت در تصمیم سرمربی تیم را ندارم  و آنچه دیدم و شنیدم را می‌گویم.

مدافع پیشین پرسپولیس افزود: می‌دانم از فردا در فضای مجازی یکسری بچه کم سن و سال به من فحاشی می‌کنند اما مهم نیست. من مرتضی فنونی‌زاده منتی ندارم اما در زمانی که پولی در کار نبود با افتخار برای پرسپولیس توپ زدم و حالا اگر حرفی می‌زنم از سردلسوزی است. فصل گذشته سپاهان اصفهان می‌توانست قهرمان لیگ برتر شود اما جلوی همین ملوان لغزید و امتیاز از دست داد تا جام از دست بدهد. من نگرانم و امیدوارم این ۲ امتیازی که در انزلی از دست دادیم در پایان فصل برای پرسپولیس دردسرساز نشود و کار دست تیم ما ندهد.

وی ضمن اشاره به انتشار تصویر تغذیه سیب زمینی آب پزو تخم مرغ تیم پرسپولیس در فضای مجازی و رسانه‌ها، یادآور شد: اول آن که چنین عکسی نباید منتشر می‌شد و قطعا باشگاه باید با عوامل انتشار آن برخورد کند. دوم اینکه به فرض هم این موضوع صحت داشته باشد نباید رسانه ای شود. شاید یک روز در یک خانواده، جیب پدرخانواده خالی باشد و نتواند گوشت و چلوکباب بخرد. چه ایرادی دارد یک وعده یا دو وعده هم آن خانواده املت یا تخم مرغ آب پز بخورد؟ ما در دهه ۶۰ با همین تخم مرغ آب پز، کشک بادنجان، املت، اشکنه و بادنجان و گوجه و ... بارها قهرمان شدیم. هیچ وقت غرولند نکرده و سر پرسپولیس منت نمی‌گذاشتیم. انتشار این تصاویر واقعا زشت بود و امیدوارم با مسببان آن برخورد شود.

 

مرتضی فنونی‌زاده در ادامه افزود: شاید از دست من ناراحت شوند اما بازیکنی حدود ۳۰ ساله که میلیاردها تومان تومان قراردادش است در زمین راه می‌رود و به بقیه فقط غر می‌زند! باور کنید در انزلی ۵ درصد قراردادش هم بازی نکرد و سایه ای از خودش بود. این آقا باید از خودش بپرسد که حق اش دستمزد این چنینی است؟ متأسفانه دلال‌ها فوتبال ایران را به دست گرفته اند و تعیین می‌کنند چه کسی چه مقدار قرارداد ببندد. قبل از اتمام فصل به طرق مختلف بازارگرمی می‌کنند تا در نهایت بالاترین قرارداد را برای بازیکنی که ملی پوش هم نیست، ببندند. آن وقت کارآیی همان بازیکن در طول فصل چیست؟ اینجا پرسپولیس است، تیمی که ناصر محمدخانی، حمید درخشان و فرشاد پیوس برای آن مجانی بازی می‌کردند و ستاره کل ایران بودند. این آقایان باید بدانند اینجا کجاست؟

وی ادامه داد: متأسفانه این بحث آپشن قرارداد و قهر و اعتصاب هم تمرکز تیم را به هم ریخت. زمانی که ما بازی می‌کردیم در طول ۳۰ بازی شاید ۲۸ بازی را می‌بردیم اما آپشن کجا بود؟ حرف از آپشن یا پاداش می‌زدیم، علی آقا پروین با لگد ما را بیرون می‌کرد. پرسپولیس دهه ۶۰ به خاطر تعصب زیاد و عشق به هوادارانش محبوب و مشهور شد و آن همه جام گرفت. ما مجتبی محرمی را داشتیم که ۱۰۰ هزار نفر را به استادیوم می‌کشاند و این بچه‌ها انگشت کوچک او هم نمی‌شوند. کاش به جای آپشن، قهر و آشتی، با قدرت و بی حاشیه تمرین خود را انجام می‌دادند و ثابت می‌کردند بهترین هستند. این حواشی تیم را به هم ریخت و تمرکز را از بین برد.

مرتضی فنونی‌زاده در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس از داور دیدار با ملوان انزلی نیز اظهار داشت: داوری بازی هیچ مشکلی نداشت. به نظر من اصلا خطای پنالتی به نفع پرسپولیس صورت نگرفت و وحید کاظمی‌قضاوت خوبی داشت. نباید وارد این بحث‌ها شویم و باید پرسپولیس، پرسپولیسی بازی کند. اینکه داور یک پنالتی یا کاشته بگیرد که ما یک برصفر ببریم، درست نیست. پرسپولیس باید ببرد، با گل‌های فراوان هم ببرد و قهرمان شود. همین دربی منچستر را تماشا کردم، بازی با برتری ۳ برصفر منچسترسیتی مقابل منچسر یونایتد به پایان رسید اما تیم بازنده ۱۰ موقعیت گلزنی داشت. پرسپولیس پرطرفدارترین تیم ایران است و باید زیباترین و جذاب‌ترین بازی‌ها را هم انجام دهد.

وی در پایان گفت: باز تکرار می‌کنم که مرتضی فنونی‌زاده با هیچ شخصی مشکل ندارد و هر حرفی می‌زند به خاطر پرسپولیس است. اینکه این و آن ناراحت شوند زیاد مهم نیست و من همیشه سعی می‌کنم اگر پرسپولیس مثل الدحیل خوب باشد تعریف کنم و اگر هم ضعیف و دور از انتظار بود ضعف‌ها را بگویم. ما همه دوست داریم پرسپولیس را قوی و قهرمان ببینیم و از بازی‌های این تیم لذت ببریم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پرسپولیس

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار