نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 بهمن 1400 - 21:14
در خطبه دوم نماز جمعه برازجان مورخه 1400/11/22 مطرح شد:

نوای جنوب:امام جمعه دشتستان: قوه مقننه با اصلاح قوانین از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در برابر برهم زنندگان نظم عمومی و امنیت کشور حمایت قاطع نمایند. 





نوای جنوب:امام جمعه دشتستان: قوه مقننه با اصلاح قوانین از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در برابر برهم زنندگان نظم عمومی و امنیت کشور حمایت قاطع نمایند. 

 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان مورخه 1400/11/22 توسط حجةالاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان اقامه گردید.

 

گزیده‌ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد:

 

1️⃣ *شنبه 10 رجب میلاد حضرت امام محمد تقی (ع) (195 هـ.ق)*

 

امام جواد (ع): «ثلاثُ خِصالٍ تُجْتَلَبُ بهِنَّ المَحبَّةُ : الإنْصافُ في المُعاشَرَةِ ، و المُواساةُ في الشِّدّةِ، و الانْطِواعُ و الرُّجوعُ إلى قَلبٍ سَليمٍ.» (كشف الغمّة، ج3 ص139)

 

سه خصلت است كه به وسيله آنها جلب محبت مى شود: رعايت انصاف در معاشرت با ديگران، هميارى ديگران در سختى و برخوردارى از قلبى سليم و مهربان.

 

2️⃣  *13 رجب ولادت امیرالمومنین علی (ع)*

 

🔹 حاکم نیشابوری از علماء اهل سنت در کتاب "المستدرک علی الصحیحین" می نویسد:

 

«فَقَدْ تَوَاتَرَتِ الْأَخْبَارِ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ وَلَدَتْ أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ كَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَهُ فِي جَوْفِ الْكَعْبَةِ» (المستدرک علی الصحیحین، حاكم نيشابوري، ج3، ص483 ذيل ترجمه حكيم بن حزام)

 

اخبار غیرقابل انکار است که حضرت فاطمه بنت اسد امیرالمومنین علی (ع) را در داخل کعبه به دنیا آورده است.

 

🔸 تربیت علی (ع) در دامن پیغمبر (ص):

 

امام علی (ع): وَضَعَنِي فِي حِجْرِهِ وَ أَنَا وَلَدٌ، يَضُمُّنِي إِلَى صَدْرِهِ، یَرْفَعُ لِی فِی کُلِّ یَوْم مِنْ أَخْلاَقِهِ عَلَماً، وَ یَأْمُرُنِی بِالاِْقْتِدَاءِ بِهِ. (نهج البلاغه خطبه 192 قاصعه)

 

پیامبر مرا در دامن خود می نشاند در حالی که کودک بودم، مرا در آغوش خود می گرفت، هر روز نشانه ای تازه از اخلاقش برایم آشکار می کرد، و به من امر می کرد که به او اقتدا کنم.

 

3️⃣ *تبریک یوم الله 22 بهمن*

 

🔹 چگونگی انقلاب 

 

در پاسخ به سؤال «چگونه انقلاب شد؟» باید گفت از دهه ۴۰ به بعد، حضرت امام (ره) با یک راهبرد و استراتژی مهم حرکت خود را شروع کرد که برای رژیم شاه و قدرت‌های مسلط بر ایران چندان شناخته‌ شده نبود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانستند آن را درک کنند.

 

این قدرت جدید در فرهنگ سیاسی دنیا وجود نداشت و برای اولین ‌بار در ایران شکل گرفت و زمینه انقلاب و ادامه آن را فراهم کرد. این قدرت جدید از ترکیب سه عنصر تحقق یافت:  

 

عامل اول، عنصر مردم مؤمن متحد آگاه در صحنه.  

 

عامل دوم، آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) که اسلامی سیاسی و اجتماعی است و دارای فرهنگ ظلم‌ستیزی و شهادت‌طلبی است.  

 

عامل سوم، رهبری و مرجعیت که در مفهوم ولایت‌فقیه شکل گرفت. 

 

ترکیب این سه عنصر قدرتی به وجود آورد که تمامی توان رژیم شاه و حمایت‌های بی‌نظیر قدرت‌های بزرگ دنیا نتوانست این قدرت را شکست دهد. حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بارها یادآور شدند مادامی‌که این عناصر با هم هستند انقلاب هم می‌ماند یعنی نه ‌تنها در پیروزی انقلاب نقش داشتند، در ادامه انقلاب نیز نقش دارند؛ زیرا یک اصل فلسفی داریم که می‌گوید علت مبقیه‌ی هر پدیده‌ای علت موجبه آن است. انقلاب را هر عاملی به وجود آورده مادامی‌که آن عوامل وجود دارند انقلاب نیز پابرجاست.

 

4️⃣ *دستاوردهای انقلاب*

 

برای پاسخ به سؤال «دستاوردها چیست؟»، باید بگوییم بهترین و دقیق‌ترین پاسخ‌ها در متن بیاینه گام دوم که رهبر معظم انقلاب در چهلمین سال پیروزی انقلاب صادر کردند، وجود دارد. در این متن فاخر به هفت دستاورد و برکت عظیم انقلاب چنین اشاره شده است:

 

1- تضمین ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی [ثبات امنیت و تمامیت ارضی]. 

 

2- موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی [پیشرانی علمی و فناوری].  

 

3- به اوج رسانیدن مشارکت مردمی در مسائل سیاسی و موضوعات اجتماعی [اوج مشارکت‌های مردمی]. 

 

4- ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی [ارتقاء بینش سیاسی].

 

5- سنگین کردن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور [سنگینی کفه عدالت].  

 

6- افزایش چشمگیر عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه [افزایش عیار معنویت و اخلاق].

 

7- برجستگی روزافزون نماد ایستادگی پُرابّهت، باشکوه و افتخارآمیز در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان [ایستادگی در برابر مستکبران].

 

5️⃣ *انتقاد از ضعف قانون در برخورد با اراذل و اوباش و هنجارشکنان در جامعه*

 

اخیراً در سطح بعضی از استانها و بعضاً در همین استان و شهرستان شاهد شرارت و هنجارشکنی توسط اراذل و اوباش و نهایتاً مجروحیت و شهادت مجاهدان امنیت کشور هستیم، ضمن محکومیت این جنایت ها و تقاضای محاکمه عاملان و اشد مجازات آنان توسط دستگاه قضایی، از قوه مقننه می خواهیم با اصلاح قوانین، از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در برابر برهم زنندگان نظم عمومی و امنیت کشور حمایت قاطع نمایند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار