نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 دي 1400 - 18:07
صبح امروز:

نوای جنوب:استاندار بوشهر با اشاره به اینکه شهرداری‌های استان باید تعهدات خود در قبال آموزش و پرورش انجام دهند گفت: سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌های استان بوشهر باید پرداخت شود.

 

نوای جنوب:استاندار بوشهر با اشاره به اینکه شهرداری‌های استان باید تعهدات خود در قبال آموزش و پرورش انجام دهند گفت: سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌های استان بوشهر باید پرداخت شود.احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه این استان از 5 استان برتر کشور در عرصه سوادآموزی معرفی شده است اظهار داشت: خدمات و تلاش آموزش و پرورش و فعالان عرصه نهضت سوادآموزی درخور تحسین است.

وی باتأکید بر توجه به زیرساخت‌های آموزشی در شهرها و روستاهای استان بوشهر بیان کرد: فضای آموزشی استاندارد با تجهیزات لازم نقش مهمی در عرصه آموزش دارد که این مهم مورد توجه ویژه قرار دارد.

استاندار بوشهر از آغاز ساخت 50 هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهش مسکن در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: این واحدها در شهرها و روستاهای استان بوشهر در مدت 4 سال ساخته می‌شود که ایجاد فضای آموزشی در این مجتمع‌های مسکونی یک ضرورت است.

محمدی‌زاده باتأکید بر طراحی ساخت واحدهای آموزشی در شهرها و روستاهای استان تصریح کرد: برای ساخت واحدهای آموزشی در مجتمع‌های مسکونی لازم است پیش بینی‌های لازم انجام شود.

وی به آسیب‌های ترک و بازمانده از تحصیل کودکان پرداخت و باتأکید بر شناسایی این افراد تصریح کرد: شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و هدایت آنها به مراکز آموزشی و بررسی علل این آسیب باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر تشکیل کارگروه تخصصی تربیتی و پرورشی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: توجه به امور پرورشی و تربیتی دانش آموزان امری مهم و ضروری است چراکه مغفول ماندن از امور پرورشی عاملی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی است

وی با اشاره به به اینکه شهرداری‌های استان باید تعهدات خود در قبال آموزش و پرورش انجام دهند گفت: سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌های استان بوشهر باید پرداخت شود.

محمدی‌زاده فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: بخشی از درآمد سال آینده دستگاه‌ها فروش اموال مازاد است که تهیه اسناد ملکی آنها باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

وی سنددار شدن املاک دستگاه‌ها و ادارات را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برای تسریع در صدور سند املاک ادارات، لازم است سازمان امور اقتصادی و دارایی در فرایند صدور سند این املاک اقدامات لازم انجام دهد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: شناسایی، فروش و وصول درآمد حاصل از فروش اموال مازاد باید مورد توجه ویژه دستگاه‌ها قرار داشته باشد.

اجرا برنامه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با همکاری دانشجویان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با گرامیداشت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت افزود: مردم همیشه در صحنه در این روز فتنه دشمنان و مزدوران داخلی را خنثی کردند.

علی موحدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت گفت: 13 دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری شده چراکه سردار دل‌ها سپهبد قاسم سلیمانی اسطوره‌ ماندگار مقاومت در مسیر حق و عدالت و دفاع از مظلومان جهان معرفی شده است.

وی شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این مهم در دستور کار آموزش و پرورش استان بوشهر در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم قرار دارد و از تمامی راهکارها برای هدایت این دانش‌آموزان در مدارس استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از 97.2 درصد جامعه هدف استان باسواد هستند تصریح کرد: با هماهنگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و با اجرا طرح جهادی اقدامات مهمی در شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل آغاز شده که امید می‌رود این افراد به کلاس‌های درس هدایت و تحت پوشش آموزش تحصیلی قرار بگیرند.

موحدی توجه به فضای آموزشی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برخی نقاط شهری و روستایی نیاز به ایجاد فضای آموزشی و یا مرمت آنها است.





































کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار